جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 آذر 1398     
کاهش آلایندگی هوا در گرو اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر تاثیر مستقیم طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی در بهبود وضعیت حمل و نقل و محیط زیست تاکید کرد.

غلامرضا شرفی در خصوص اعطای تسهیلات بلاعوض 4.5 میلیون تومانی برای دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی اظهار داشت: سیاست کلی و استراتژی نظام بر حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی است البته هر چند گاز نیز از مشتقات این انرژی است اما به دلیل ارزانی آن و وجود منابع غنی این سوخت در داخل کشور اجرای طرح دوگانه‌سوزی خودروهای حمل‌ونقل عمومی اقدام شایسته‌ای است.
 
وی افزود: اگر دولت‌ توان و منابع درآمدی وسیع‌تری برای پرداختن به این موضوع داشت قطعا تسهیلات بهتری نیز به این بخش اختصاص می‌یافت.
 
این عضو کمیسیون انرژی با اشاره به لزوم حرکت به سمت تولید خودروهای هیبریدی و استفاده بهینه از حامل‌های انرژی گفت: دنیا در این مسیر در حال حرکت است البته شاید اجرای این طرح در ابتدا پرهزینه باشد اما قطعا در ادامه مسیر منافعی را برای کشور تامین می‌کند که تمام هزینه‌ها را جبران خواهد کرد.
 
شرفی در خصوص زیرساخت‌های موردنیاز برای اجرای این مصوبه بیان کرد: با توجه به افزایش چندین برابری تعداد جایگاه‌های سی ان جی در سطح کشور و آمادگی برای احداث جایگاه‌ها در مسافت‌های طولانی قطعا زیرساخت‌ها فراهم است.
 
وی با اشاره به تامین منابع موردنیاز برای اجرای این طرح گفت: قطعا دولت منابع لازم برای اجرای این مصوبه را در اختیار دارد و در صورت بروز چالش در حین پیاده‌سازی با مشورت‌های اقتصادی و کارشناسانه مشکلات قابل رفع خواهند بود.
 
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر این طرح بر بهبود وضعیت حمل‌و نقل عمومی و کاهش آلایندگی گفت: گازسوز کردن خودروها در کلانشهرهایی مانند تهران که در مقاطعی از روز و سال موجب آلودگی فزاینده و در نتیجه افزایش هزینه‌ها، هدررفت سرمایه و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها می‌گردد تاثیر مستقیمی در بهبود وضعیت حمل و نقل و محیط زیست خواهد داشت.
 
شرفی در خصوص تضاد میان فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در حال حاضر و اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن این خودروها گفت: ورود به حوزه دوگانه‌سوز کردن خودروها از لحاظ سوخت مصرفی حتی در خصوص خودروهایی که بخشی از عمر استهلاکی خود را گذراند‌ه‌اند و در حال حاضر در مرز فرسایش هستند و البته به مرز اسقاط نرسیده‌اند، الزامی است.
 
وی در ادامه تاکید کرد: خودروهایی که به مرز اسقاط رسیده‌اند باید هر چه سریع‌تر اسقاط و استفاده از خودروهای نو در دستور کار قرار گیرد.
 
عضو کمیسیون انرژی در خصوص محدودیت در واردات و کاهش تولید خودرو در کشور اذعان داشت: امکان بروز چالش‌هایی در سال‌های آتی اجرای این طرح وجود دارد که با پیش‌بینی‌های کارشناسانه و به موقع می‌توان تصمیمات موثری در آینده اتخاذ کرد.
 
این نماینده مجلس در پایان با اشاره به کاهش مقطعی تولید خودرو در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: ما توانایی افزایش کیفیت و کمیت در تولیدات خودرویی را داریم و سیاست‌گذاری‌ها بر این اساس اتخاذ می‌شود و امیدواریم خروجی این تصمیمات در جهت انتفاع مردم، دولت و فضای عمومی کشور باشد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: