جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 آذر 1398     
با دستور شهردار تهران و پیگیری شهرداری منطقه 11:
عقب نشینی جداره های تاریخی خیابان ولیعصر (عج)، وحدت اسلامی و شوش منتفی شد

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، شهردار منطقه 11 تهران از حذف طرح عقب نشینی جداره های تاریخی خیابان ولی عصر (عج) ، وحدت اسلامی و شوش در کمیسیون ماده پنج خبر داد.

نصراله آبادیان با اشاره به مصوبه کمیسیون ماده 5 که پس از پیگیری بسیار در 5 سال گذشته توسط معاونت شهرسازی و معماری انجام شد؛ از دستور شهردار تهران مبنی بر منتفی شدن عقب نشینی جداره تاریخی خیابان های ولی عصر (عج)، شوش و وحدت اسلامی خبر داد و گفت: این اقدام با توجه به قرار گرفتن 4 کیلومتر از حصار ناصری در منطقه 11 با هدف حفظ و صیانت از جداره های با ارزش معماری و ارزش های کالبدی و فرهنگی منطقه انجام شده است.
 
آبادیان با اشاره به این که طرح عقب نشینی محور خیابان ولی عصر (عج) مصوبه طرح تفصیلی سال 1350 بوده است ؛ افزود: خیابان ولی عصر (عج) که طولانی ترین خیابان تهران است بسیاری از ابنیه ارزشمند تاریخی و نیز درختان چنار با عمر بالای 80 سال را در خود جای داده است که میراث فرهنگی و معنوی پایتخت به شمار می آیند.
 
به گفته شهردار منطقه 11 در این مصوبه مقرر شد حفظ جداره های تاریخی محور خیابان ولی عصر (عج) از میدان راه آهن تا چهارراه ولی عصر ، محور خیابان وحدت اسلامی حد فاصل خیابان جمهوری تا خیابان شوش و محور خیابان شوش به عنوان محور کار و فعالیت حفظ شوند و اجرای طرح عقب نشینی در آن ها منتفی شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: