جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 آذر 1398     
اختصاص مبلغی در بودجه 99 برای تجهیز ناوگان عمومی با خودروهای گازسوز ضروری است

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در تولید خودرو‌های سنگین گازسوز و اختصاص ردیفی در بودجه 99 برای تجهیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی به خودروهای گازسوز تاکید کرد.

محمد خالدی با اشاره به برخورداری ایران از منابع غنی گاز در خصوص وضعیت صنعت سی ان جی در کشور اظهار کرد: مهم‌ترین منابع گاز دنیا در حال حاضر در اختیار روسیه است. این کشور برای استفاده بهینه از این منابع به سمت تولید خودروهای سنگین گازسوز حرکت کرد در حالی که کشور ما از این سوخت در تولید خودروهای سبک بهره‌برداری کرد.
 
وی با اشاره به به ارزانی قیمت گاز و وجود منابع عظیم گازی در داخل کشور بیان کرد: کشور ما هم می‌بایست مشابه کشور همسایه با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در تولید خودرو‌های سنگین گازسوز به دلیل توان و انرژی بالا، آلایندگی کمتر این خودروها و ارزانی این سوخت نسبت به گازوئیل اهتمام بیشتری در این حوزه صورت گیرد.
 
نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی در این خصوص با ارائه یک راهکار افزود: یکی از پیشنهادات اختصاص گاز تولیدی برای مصرف داخلی و صدور مازاد فرآورده‌های دیگر به خارج از کشور است.
 
خالدی همچنین با اشاره به لزوم استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در تولید خودروهای گازسوز سبک تصریح کرد: در گذشته خودروی سمند پایه گازسوز محصول مشترک ایران و آلمان تولید شد اما پس از آن تکنولوژی جدیدی بکار گرفته نشد به اعتقاد بنده باید از کشور اولیه آلمان تکنولوژی جدید در راستای کاهش مصرف گاز و آلایندگی وارد کشور کنیم.
 
وی تاکید کرد: اختصاص مبلغی از جانب دولت یا مجلس در بودجه سال 99 برای تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی به خودروهای گازسوز و پرداخت آن به وزارت کشور یا وزارتخانه‌های مرتبط ضروری به نظر می‌رسد.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه انرژی‌های نو از جانب کمیسیون ردیف بودجه‌ای در قانون سال 95 تعریف شده است، گفت: هر ساله ردیف بودجه مابه‌التفاوت قیمت انرژی‌های نو تعیین می‌شود و دولت به شرط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حاضر به پرداخت آن است.
 
خالدی ادامه داد: مصداق این امر ایجاد نیروگاه خورشیدی است که قیمت تمام شده آن گران‌تر از سوخت فسیلی است و مابه‌التفاوت آن را دولت می‌بایست پرداخت کند تا قیمت سر به سر شود که هر ساله ردیف بودجه آن در نظر گرفته می‌شود.
 
وی گفت: باید به مصرف‌کنندگان گاز سی ان جی به دلیل کاهش مصرف بنزین، گازوئیل و کاهش آلودگی هوا امتیازاتی اختصاص یابد.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه به افزایش قیمت بنزین و احتمال افزایش قیمت سایر حامل‌های انرژی در آینده اشاره و تاکید کرد: می‌بایست با سرمایه‌گذاری موثرتر در حوزه گاز سی ان جی، مشوق‌های خاصی برای مصرف‌کنندگان این سوخت در نظر گرفته شود.
 
خالدی در پایان با اشاره به شدت و حدت برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات در حوزه سوخت سی ان جی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حتی محروم‌ترین استان‌‌ها از جایگاه سی ان جی برخوردار هستند اما با توجه به افزایش تعداد خودروها در سال‌های اخیر علاوه بر اینکه به روز نشده‌اند از استقبال چندانی هم برخوردار نبوده‌اند و ما از مجموعه تصمیم‌گیر دراین حوزه به دلیل کندی روند اقدامات گلایه‌مندیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: