جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 5 آذر 1398     
بازتوانی 450 مادر آسیب دیده اجتماعی در مرکز مادر و کودک منطقه 15

به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، 450مادر آسیب دیده در مرکز مادر و کودک منطقه 15 درمان و بازتوانی شده اند.
 
اکبر مختاری معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام این خبر گفت: این مرکز نخستین بار در کشور به منظور بازتوانی و درمان مادران معتاد و آسیب دیده اجتماعی در سال 96 در این منطقه افتتاح شد.
 
وی با اشاره به اینکه مرکز مادر و کودک منطقه با مشارکت «جمعیت تولد دوباره» راه‌اندازی شده است، افزود: تاکنون 450 مادر در این مرکز بازتوانی و درمان شده اند.
 
مختاری خاطرنشان کرد: زنان آسیب دیده اجتماعی باردار یا داری فرزند زیر 12 سال در این مرکز پذیرش می شوند که خدماتی شامل سم زدایی، درمان، مشاوره های روانپزشکی، مددکاری خانوادگی و چکاپ پزشکی به آنان ارائه می شود. 
 
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه یادآور شد: کارگاه های آموزشی کسب مهارت زندگی و آموزش خیاطی برای مادران وکلاسهای هنری وآموزشی، قصه گویی و مهد کودک مرکز نیز برای کودکان قابل بهره برداری بوده و کودکان در سن پیش دبستانی نیز می توانند از مرکز پیش دبستانی سراهای محله بهره مند شوند.
 
مختاری ادامه داد: در حال حاضر این مرکز ظرفیت نگهداری 40 مادر و کودک را داراست و مادران آسیب دیده اجتماعی به صورت خود معرف تحت درمان و حمایت‌های پس از آن شامل بازتوانی و حرفه‌آموزی قرار می گیرند.
 
وی در پایان گفت: زنان و کودکان مراجعه کننده به این مرکز می‌توانند از یک تا شش ماه از خدمات توانبخشی و ترک اعتیاد استفاده کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: