جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 17 مهر 1398     
تقدیر آروین از شهرداری تهران برای شفافیت در روند صدور پروانه

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،عضو هیات رییسه شورای شهر و رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران از اقدام شهرداری مبنی بر شفاف سازی روند صدور پروانه تقدیر کرد.

بهاره آروین در آیین رونمایی از سرویس های هوشمند شهرسازی گفت: اتفاقی که برای شهروندان می افتد و ثمراتی که برای شهروندان خواهد داشت ملموس خواهد بود. حوزه شفافیت و هوشمندسازی از شروع به کار شورای پنجم مورد توجه شورا و شهرداران بوده است و آنچه که امروز شاهد آن هستیم به دلیل روندی است که شروع شده و علی رغم همه سختی ها عزم شورای شهر و معاونت شهرسازی و معماری و شهرداری بر این بوده و همین اراده باعث شده که به موفقیت برسند.

وی با طرح این سوال که حوزه شفافیت و هوشمند سازی با اولویت کدام بخش ها در تهران باید اجرا شود، گفت: در تهران مسائل زیاد است؛ آلودگی و ترافیک در صدر است اما شفاف سازی را باید از کجا شروع کنیم؟ شهرداری تهران متاسفانه اعتماد اجتماعی خود را از دست داده است و این به دلیل برخی اقدامات در سال های گذشته است؛ به طوری که این سازمان مشهور به سازمانی است که با فساد رو به روست.

آروین عنوان کرد: شهرداری سازمانی است که ارتباط زیادی با مردم دارد، اگر شهروندان به این سازمان ها بی اعتماد شوند، شهرداری در سیاست گذاری برای حل مسائل شهری با دشواری های زیادی مواجه می شود. در حل مشکلات شهر ما نیاز به همراهی مردم داریم اگر بی اعتمادی باشد این همراهی و مشارکت وجود نخواهد داشت. یگانه راه حل افزایش اعتماد، شفافیت است و شفافیت حاصل نمی شود مگر این که سامانه های الکترونیکی در شهرداری فعال شوند. باید از هوشمندی که تکنولوژی در اختیار ما قرار داده استفاده کنیم.

این عضو شورای شهر گفت: با همراهی کمیسیون شهرسازی و معماری و همیاری شهردار تهران پیشرفت های مهمی در این زمینه انجام شده است. بحث ساخت و ساز حوزه خاص ماموریتی شهرداری تهران است و هیچ سازمانی مثل شهرداری در شکل گیری شهرها تاثیر روزمره مداوم و مستمر نداشته است. همچنین این جا لبه ارتباط ما با مردم است و بیشترین دلیل مراجعه مردم همین است. لذا یکی از راه های کوتاه برای افزایش اعتماد از دست رفته، شفافیت در حوزه معماری و شهرسازی است تا مردم تغییرات را احساس کنند و اتفاقا این اولویت در شفاف سازی است.

وی تاکید کرد: امروز اگر کسی بخواهد از خانه درخواست مجوز بدهد می تواند انجام دهد و این یک گام بلند است یا می تواند رای صادر شده برای پرونده خود را از طریق الکترونیکی دریافت کند. این کار رضایت شهروندان را افزایش خواهد داد. با این شیوه بسیاری از تخلفات اتفاق نمی افتد و شفافیت شکل می گیرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: