جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 شهريور 1398     
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار:
308 کیلو کیسه تجدیدپذیر در هیات های عزاداری منطقه چهار توزیع شد

به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، "حمیدرضا فرخی" در این باره گفت:  توزیع این کیسه‌ها و مخازن در راستای جمع‌آوری پسماندهای خشک تجزیه‌ناپذیر نظیر ظروف و لیوان‌های یکبار مصرف، کاغذهای بسته بندی مواد خوراکی مانند کیک و... جلب مشارکت عزاداران و سوگواران حسینی در حفظ پاکیزگی شهر است.
 

وی با اشاره به توزیع 35 مخزن،  250 کارتن پلاست و 308 کیلو کیسه های تجدیدپذیر میان هیات‌های عزاداری و تکیه‌ها افزود: همه ساله در دهه‌محرم و هنگام توزیع نذورات مردمی در بین عزاداران با حجم انبوهی از پسماندهای خشک به خصوص پسماندهای خشک تجزیه ناپذیر مواجه هستیم که علاوه بر نازیبا کردن منظر شهری موجب تخریب محیط‌زیست و آلودگی محیط شهری می‌شود.
 

فرخی در ادامه گفت: با وجود این‌که در ایام عزاداری شاهد افزایش چند برابر پسماندهای خشک هستیم اما بر آنیم تا با تلاش نیروهای زحمتکش واحدهای خدمات شهری، فضای سبز و پسماند چهره تمیز شهر را شاهد باشیم.
 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار، با بیان این‌که عوامل اداره بازیافت در مساجد و هیات‌های عزاداری حضور یافته و در خصوص تفکیک بهینه پسماندهای خشک و تر توضیحاتی را به عزاداران ارائه می‌دهند و بین آنان کیسه‌های مخصوص آبی رنگ توزیع می‌کنند، گفت: خودروهای ویژه بازیافت نیز در ساعات مقرر برای جمع آوری پسماندهای خشک در مساجد و هیات‌ها حضور پیدا می‌کنند.
 

وی تصریح کرد: استفاده از ظروف چند بار مصرف به جای ظروف یکبار مصرف، استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی به جای ظروف پلاستیکی و تفکیک پسماندهای غذا از ظروف و بطری‌های پلاستیکی و شیشه‌ای از جمله نکاتی است که آموزشگران به عزاداران تشریح می‌کنند.
 

فرخی گفت: آموزش تفکیک پسماند به صورت مستمر در مساجد، مدارس، سراهای محله، انجمن‌های خیریه‌، سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی‌، واحدهای تجاری و منازل مسکونی با استفاده از آموزشگران در سطح محلات اجرا می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: