جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 10 شهريور 1398     
افزایش موقتی ازن در هوای تهران طی عصر امروز

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده ازن طی ساعات ۱۴ تا ۱۸ امروز (۱۰ شهریور) به‌طور موقت افزایش می‌یابد.

نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی برای شهر تهران نشاندهنده کاهش میزان ناپایداری جوی طی صبح امروز (۱۰ شهریور) است که همراه با ازدیاد تردد خودروها سبب افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات می‌شود.
 
هرچند با رشد ناپایداری روزانه برای برخی ساعات وزش باد انتظار می‌رود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد همچنین طی برخی ساعات بعد ازظهر بین ساعات ۱۴ تا ۱۸ روند افزایشی در غلظت آلاینده ازن مشاهده می‌شود که در برخی مناطق کاهش موقتی کیفیت هوا را به دنبال دارد.
 
به‌تدریج طی امشب از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود و همراه با افزایش حجم ترافیک در این ساعات، افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در مناطق پرتردد دور از انتظار نیست.
 
با تداوم این وضعیت جوی تا نخستین ساعات فردا (۱۱ شهریور) به همراه ازدیاد تردد خودروها در سطح شهر، شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبح فراهم می‌شود و به‌تدریج با افزایش تابش نور خورشید و برقراری جوی نسبتا آرام و آسمانی صاف، شرایط برای شکل گیری آلاینده ازن مهیا می‌شود و طی برخی ساعات بعد ازظهر غلظت این آلاینده افزایش نسبی می‌یابد.
 
بر این اساس انتظار می‌رود طی برخی ساعات فردا افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن در برخی مناطق مشاهده شود و شرایط نامطلوب کیفیت هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس در بعضی مناطق پایتخت به‌طور موقتی برقرار شود.
 
بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۶۳ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۶۸ همچنان در شرایط سالم است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: