جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 3 شهريور 1398     
با حضور شهردار تهران و ساير مسئولان صورت مي‌گيرد؛
افتتاح رسمي ايستگاه‌هاي بسيج و ميدان محمديه؛ 4 شهريور

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز،مديرعامل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) گفت: بخش شرقي خط ۷ متروي تهران به‌طول هشت و نيم كيلومتر با دو ايستگاه بسيج و ميدان محمديه در تاریخ 4 شهریور با حضور پيروز حناچي، شهردار تهران ، رياست و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران و ساير مسئولين به طور رسمی راه‌اندازي مي‌شود.

 علی امام با اشاره به اينكه تست گرم (آزمايش عبور يك رام قطار) اين بخش از خط هفت مترو با موفقيت انجام شده است،گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمام استانداردهاي لازم براي سرفاصله حركتي‌ 12 دقیقه اي قطارها تأمین شده و‌ بدون داشتن كوچكترين مشكلي از روز دوشنبه شاهد بهره‌برداري رسمي اين بخش از خط 7 خواهيم بود.

امام با اشاره به اينكه خط 7 متروي تهران به لحاظ ایمنی و سیستم تهویه از اصول استانداردهاي لازم برخوردار است، گفت: با کمک کارشناسان داخلی توانستیم از روش‌های نوین در سیستم تهویه خط ۷ استفاده کنیم به‌طوري كه براي اولين بار نسل جديد سامانه ايرواشر(مه پاش) در ايستگاه ميدان محمديه  نصب و راه‌اندازي شده است.

وي با اشاره به اينكه ايستگاه ميدان محمديه یک ایستگاه تقاطعی است كه ایستگاه خط ۱ آن سال 1380 افتتاح شده و روز دوشنبه (4 شهريور ماه) ایستگاه خط ۷ آن  به‌طور رسمي وارد مدار بهره‌برداري مي‌شود، افزود: روش اجراي اين ايستگاه به‌صورت زيرزميني بوده و زيربناي آن بيش از 15 هزار مترمربع و طول سكوي آن حدود 160 متر است.

علي امام همچنين در ادامه با اشاره به اينكه ايستگاه بسيج با بيش از 12 هزار مترمربع زيربنا در منطقه 14 تهران قرار گرفته است، بيان داشت: اين ايستگاه در تقاطع بزرگراه شهيد محلاتي و بسيج واقع شده است كه با راه‌اندازي اين ايستگاه، شهروندان به ايستگاه‌هاي اتوبوس BRT پايانه خاوران و علم و صنعت دسترسي خواهند داشت.

خط 7 مترو تهران به‌طول 27 كيلومتر و 22 ايستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختي در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعيتي مانند بزرگراه شهيد آيت‌الله محلاتي، خيابان مولوي، خيابان هلال احمر، خيابان قزوین، بزرگراه شهيد نواب صفوي، خيابان آزادي، ميدان توحيد، برج و بيمارستان ميلاد و ميدان صنعت به ميدان بوستان در سعادت آباد ختم مي‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: