جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 تير 1398     
شرط غیرقانونی در آگهی استخدام‌های دولتی

 معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها ملزم به رعایت قانون سهم ۳ درصد استخدام معلولان هستند، گفت: شرط "نداشتن معلولیت" در آگهی استخدام‌های دولتی خلاف قانون است و بهزیستی این موارد را پیگیری می‌کند.

به گزارش «تابناک»، محمد نفریه در گفتگو با تسنیم، با اشاره به اجرای قانون سهم سه درصد از اشتغال افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های دولتی اظهار کرد: همه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی مکلف به رعایت قانون و اجرا شدن سهم سه صدر از اشتغال معلولان هستند.
 
وی تصریح کرد: سال‌ها پیش وزارتخانه آموزش و پروش قانون سهم سه درصد اشتغال معلولان را رعایت نکرد که این موضوع به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داد شد و بر همین اساس سال گذشته ۱۵ دستگاه دولتی تماماً قانون اشاره شده را رعایت کردند.
 
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در صورتی که امسال هم آزمون استخدامی برگزار شود، همه مکلف به رعایت آن هستند؛ اینکه شرط نداشتن معلولیت در آگهی استخدام دستگاه‌های دولتی گذاشته شود، خلاف قانون است و بهزیستی آن را پیگیری می‌کند.
 
نفریه متذکر شد: در صورتی که دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی سهم ۳ درصد استخدام معلولان را رعایت نکنند، سازمان امور استخدامی کشور از این پس سهمیه‌ای را به دستگاه‌ها متخلف اختصاص نخواهد داد.
 
وی تصریح کرد: در ماده ۷ قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت آمده که دولت موظف است جهت ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد معلول تسهیلاتی از جمله اختصـاص حـداقل ۳ درصد از مجـوز‌های استخدامی (رسمی، پیمانی، کارگری) دستگاه‌های دولتی و عمومی اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات، شرکت‌ها و نهاد‌های عمومی و انقلابی و دیگر دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند را رعایت کنند و در صورتی که سازمان یا دستگاه دولتی آزمونی برگزار کرد و سهم سه درصد را رعایت نکند به دستگاه‌های نظارتی معرفی می‌شوند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: