جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 تير 1398     
واکنش صدراعظم نوری به گزارش طرح کنترل آلودگی هوا؛
دولت به تعهداتش عمل کند

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در واکنش به گزارش محسن پورسید آقایی،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره طرح جایگزین زوج و فرد گفت:اين رويه بسيار خوبي است كه معاونان شهردار و شهردار خود را ملزم به ارائه گزارش مي‌دادند.

او با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم با اجرای طرح جدید کنترل آلودگی هوا، آلودگی را کاهش دهیم، ادامه داد:  ۲.۵ پی ام، ذرات معلق آلايندگي بسيار مهم و خطرناكي است كه با اقدامات مديريت شهري امسال و سال گذشته كاهش پيدا كرده است،اما حالا آلاينده ازن افزايش یافته است.
 
رييس كميسيون محيط زيست شوراي شهر تهران با اشاره به برخی از مسائل مهم گفت: بايد به مسئله كاتاليست ها و فرايند خروج آلودگي هوا كه باعث غلظت اكسيد نيتروژن مي‌شود توجه کرد و دولت نیز برای خود در این موضوع سهم قائل شود.
 
نوری ادامه داد:یکی از بزرگترین منشاهای آلودگی هوا حضور جایگاه‌های سوخت است که بنا بود دولت طرحی را برای کاهش آلودگی‌های ناشی از آن اجرا کند، اما اقدامی انجام نداده است.
 
او با اشاره به افزایش قارچ‌گونه موتور سیکلت‌ها در تهران،اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش ذرات معلق حضور قارچ‌گونه موتورسیکلت‌ها است که معاونت حمل و‌نقل باید با همراهی دولت راه چاره‌ای برای کنترل آن‌ها در نظر بگیرند.
 
نوری با اشاره به تصویب تشکیل صندوق محیط زیست در برنامه پنج‌ساله سوم گفت: معاونت حمل و‌نقل باید منابع لازم را برای تشکیل صندوق محیط زیست فراهم کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: