جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 ارديبهشت 1398     
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد
تلاش شهرداری تهران برای ایجاد شفافیت در بخش های مختلف

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،زهرا نژاد بهرام، با بیان اینکه یکی از برندهای شورای پنجم موضوع شفافیت است، گفت: برای پیشگیری از فساد تنها شفافیت پاسخگوست و اگر اقدامات صورت گرفته در معرض دید و افکار عمومی قرار گیرد بروز فساد درون مدیریت شهری به شدت کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه پاسخگویی رکن دوم مبارزه با فساد است، تصریح کرد: براساس آمار افکار سنجی های صورت گرفته، شهرداری تهران یکی از مراکزی است که شهروندان نسبت به آن کم اعتماد هستند.
 
عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: شورای شهر تهران در دوره پنجم تلاش می کند تا این اعتماد را تقویت کند و تنها راه این موضوع ایجاد شفافیت است.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آمار منتشر شده در سامانه شفافیت تا چه اندازه اصل پاسخگویی را تقویت می کند، افزود: ارائه اطلاعات به شکل کلان بدون معنا و مفهوم کمکی به ایجاد شفافیت نمی کند؛ تنها راه شفاف کردن فضای کاری یک سازمان عمومی ارائه اطلاعات معنادار است.
 
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تصریح کرد:  علی رغم اینکه شفافیت برند شورای پنجم بوده، اما تا رسیدن به هدف نهایی باید گام های بیشتری را طی کند و در حال حاضر در گام صفر است.
 
وی عنوان کرد: عیوب این موضوع در حال شناسایی است، اما تلاش ها ادامه دار خواهد بود و سعی شورا بر این است تا شفافیت در پایان دوره پنجم به مرحله یکم برسد. در این زمینه تمامی بخش های شهرداری تهران در حال فعالیت هستند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: