جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 ارديبهشت 1398     
شهردار منطقه یک در حاشیه مراسم رونمایی از سردیس استاد مشایخی:
روند نامگذاری معابر شهری به نام اساتید فرهنگ و هنر ادامه دارد

به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز،سید حمید موسوی شهردار این منطقه در حاشیه مراسم رونمایی از سردیس و تابلو خیابان استاد جمشید مشایخی که روز جمعه 13 اردیبهشت ماه که با حضور پیروز حناچی شهردار تهران ، اساتید هنر و سینما، مسئولان شهری و شورای شهر ، با همکاری شهرداری تهران و منطقه یک ، شورای اسلامی شهر تهران ، خانه سینما و خانه تاتر در منطقه یک برگزار شد با بیان خبر فوق اظهار داشت: بسیاری از اساتید بزرگ فرهنگ و هنر در منطقه یک شهر تهران ساکن هستند بر همین اساس شناسایی این عزیزان و نامگذاری معابر شهری به نام آنها در برنامه های شهری این منطقه قرار دارد تا علاوه بر بزرگداشت نام این عزیزان نسل آتی با تاریخ فرهنگ و هنر کشورمان بیشتر آشنا شوند.

وی با اظهار خوشحالی از برپایی مراسم رونمایی از تابلو و سردیس استاد مشایخی در منطقه یک افزود: این استاد ارجمند ساکن منطقه یک تهران بود و وجود ایشان چه در زمان حیات و چه پس از درگذشتشان  موهبتی هنری و فرهنگی برای ساکنان شمال تهران محسوب می شود و زندگی شهری یکی از دغدغه های ایشان بود به طوری که در سریالی که با عنوان "پیک سحر"ساخته شد در نقش یک رفتگر با مشکلات این قشر از افراد جامعه از نزدیک آشنا بود و توانست به خوبی آنها را به تصویر بکشد. 
 
شهردار منطقه یک نصب سردیس اساتید فرهنگ و هنر را اقدام جدیدی در منطقه یک دانست و گفت : در کنار نصب تابلو خیابان ها به نام اساتید، نصب سردیس آنها نیز می تواند علاوه بر زیباسازی و تلطیف منظر  شهری، پویایی هنر و فرهنگ در شهر و جامعه ایجاد کند.  
 
موسوی به خانه موزه های فرهنگی و تاریخی در منطقه اشاره کرد و گفت : خانه موزه آیت ا... هاشمی رفسنجانی، سیمین و جلال، عزت ا... انتظامی، پروفسور حسابی، نیما یوشیج و... از جمله اقدامات انجام شده توسط منطقه یک برای حفظ تاریخ هنر فرهنگی کشورمان بوده است.
 
وی با اشاره به نامگذاری خیابانی در محله اقدسیه به نام استاد انتظامی افزود: در خرداد ماه همزمان با سالروز تولد این هنرمند ارجمند خیابان محل زندگی استاد در محله اقدسیه به نام ایشان نامگذاری و سردیس این هنرمند نیز نصب می شود .



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: