جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 اسفند 1397     
تاکنون اتفاق مثبتی در راستای حمایت از قطعه سازی کشور رخ نداده است

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تلاش شرکت های تولیدی به تولید کالایی با کیفیت و رقابت پذیر در بازارهای جهانی اظهار داشت: شرکت های تولیدی که برای حضور در بازارهای جهانی هدفگذاری کرده اند باید محصولاتی با کیفیت و رقابت پذیر تولید کنند تا علاوه بر جلب نظر مصرف کنندگان داخلی، در خارج از کشور نیز خریدارانی برای محصولاتشان داشته باشند.

هدایت الله خادمی اذعان داشت: از مزایای هدفگذاری برای تولید محصولات صادرات محور، پایداری واحدهای تولیدیو تولید اقتصادی و به صرفه است که سود دهی بالایی در پی دارد لذا باید از قطعه سازان موفقی که در شرایط سخت اقتصادی، قطعه سازی را تداوم دادند حمایت شود.
 
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی قطعه سازی زیر نظر وزارت صمت، کاری بود که در گذشته انجام شد اما در این میان اشکالاتی مانند وادرات قطعه از چین و یا تولید در کشور مذکور نیز گاها به قطعه سازان وارد شده، لذا چنانچه توسعه کشور و علی الخصوص شرکت های بزرگ قطعه سازی و خودروسازی مدنظر قرار دارد باید حتی المقدور از واردات بی نیاز شویم.
 
وی گفت: مشکلات ناشی از بی تدبیری ها در طول زمان منجر به رکود در بخش اعظمی از صنایع وابسته به خودروسازی شد که در زمان تحریم نمود بیشتری پیدا کرد لذا فشار اقتصادی ناشی از این رکود و افزایش هزینه های خودروسازی و قطعه سازی ایجاب می کند دولت حمایت های جدی تری از بخش های صنعتی داشته باشد و زیرساخت های خرید تضمینی را فراهم و به نوعی از صادرات حمایت کند.
 
وی گفت: صادرکنندگان نمونه کسانی هستند که اولویت نخست تولیدات آن ها صادرات است زیرا در غیر اینصورت قطعا در سراشیبی سقوط قرار خواهند گرفت لذا برای کمک به صنعتگران باید تلاش کنیم در فضایی کاملا رقابتی با سایر شرکت های خارجی تولیداتی با کیفیت ارائه کنند تا علاوه بر حفظ موقعیت خود، حضوری توانمند داشته باشند.
 
هدایت الله خادمی اذعان داشت: فشار اقتصادی که امروز صنعتگران حوزه خودرو را با چالش مواجه ساخته ناشی از معیوب بودن اقتصاد کشور و دست برنداشتن دولت از دخالت های نابجا و تصمیمات خلق الساعه در اقتصاد کشور است لذا علیرغم تمام شعارهایی که با مضمون حمایت از بخش خصوصی تا به حال شنیده شده است هیچ تصمیم کارگشا برای حمایت از آن ها صورت نگرفته است.
 
این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دولت با تمام امکانات و سرمایه های هنگفت پتروشیمی و فولاد در مقام رقابت با بخش خصوصی قرار می گیرد نمی توان انتظار ثبات و پایداری شرکت های خصوصی را داشت.
 
وی با تاکید بر اینکه حضور پر رنگ شرکت های خصوصی تقریبا ناشدنی است گفت: تولید و فروش محصولات صادرات محور تنها راه پایداری واحدهای تولیدی است که در شرایط کنونی با توجه به جنگ اقتصادی که علیه خودروسازی به صورت گسترده شکل گرفته و نقل و انتقال بانکی و بین المللی با مشکل مواجه شده و تولیدکنندگان دسترسی به ارز و مواداولیه ندارند کاری بس دشوار و گاها غیر ممکن است.
 
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: منابع و مدیریت آن ها کاملا در اختیار دولت است لذا به هر شکل ممکن باید از قطعه سازان کشور حمایت کند اما گویا انگیزه ای برای حمایت های جدی وجود ندارد زیرا قطعه سازان همه روزه شاهد درگیری های جدید اداری و تشریفات خاص می شوند که جز زمین گیر شدن آن ها ثمر دیگری در پی ندارد.
 
هدایت الله خادمی در ادامه افزود: علیرغم شعار حمایت از کالای ایرانی شاهد هیچگونه حمایتی از قطعه سازان نبودیم و حتی در مواردی قطعه سازان مجبور به تعدیل نیرو نیز شدند که این اتفاق قطعا در پی کاهش تولید و نقدینگی قطعه سازان رخ داده است.
 
وی در پایان اذعان داشت: اگر حمایت های مادی و معنوی از قطعه سازان کشور صورت می پذیرفت علاوه بر حفظ اشتغالزایی این واحدهای بزرگ تولیدی، مشکلات مالیاتی و سود دهی شرکت ها نیز مرتفع می شد و به نفع دولت نیز بود زیرا درآمد حاصل از مالیات ها فشار اقتصادی دولت را به شدت کاهش می داد اما با این وجود تا کنون اتفاق مثبتی در راستای حمایت از قطعه سازی کشور رخ نداده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: