جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 بهمن 1397     
زیان های انحصار در صنعت خودرو چیست؟

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی سیاست دولت و نظام را حمایت از بخش خصوصی دانست و اظهار داشت: حمایت از بخش خصوصی در راستای توسعه همه جانبه تولید و اشتغال از سیاست های مهم نظام و دولت است .

ولی داداشی افزود: در فضای انحصاری قطعا شاهد کاهش رقابت پذیری تولیدکنندگان و به تبع آن کاهش کیفیت محصولات خواهیم بود لذا از آنجا که کیفیت و کمیت در صنعت بزرگ خودروسازی حائز اهمیت است باید به موضوع جلوگیری از انحصار در این صنعت توجه ویژه داشت .
 
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: با توجه به اینکه در فضای انحصاری از تمام ظرفیت های بخش خصوصی استفاده نمی شود لذا یکی دیگر از مضرات انحصار از بین رفتن سرمایه هایی است که در راستای توسعه بخش های تولیدی و صنعتی به کار گرفته شده است.
 
وی تصریح کرد: در واقع در فضای انحصاری متحمل دو زیان می شویم نخست کاهش کیفیت که به دلیل عدم رقابت پذیری فضای انحصار بوجود می آید و سپس از بین رفتن سرمایه های به کار گرفته شده و در خطر افتادن موقعیت اشتغالزایی که به واسطه فعالیت این واحدهای صنعتی بوجود آمده است همچنین باید این نکته را در نظر داشت که ایجاد انحصار اصولا کار غیرمنطقی است که باید به جد با آن مقابله شود.
 
دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حمایت از بخش خصوصی امری لازم الاجرا و ضروری است زیرا علاوه بر تامین نیاز داخل فرصت های شغلی زیادی ایجاد می شود که به مخاطره افتادن آن ها عواقب جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت لذا باید شرایط را به گونه ای فراهم ساخت تا شرکت های قطعه ساز در فضای امن اقتصادی، تولیداتی رقابت پذیر در زمینه های کیفیت، کمیت و قیمت را عرضه کنند زیرا معتقدیم تنها در فضای رقابتی است که شاهد رشد کیفیت قطعات و در مقابل، کاهش قیمت نهایی محصولات خواهیم بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: