جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 15 بهمن 1397     
خرید و فروش خودرو با هدف کسب سود باید مشمول پرداخت مالیات شود

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام می کند وقتی فردی چندین خودرو را به قصد فروش می خرد، این کار به عنوان یک شغل محسوب می شود و بنابراین وقتی شخصی شغل خرید و فروش خودرو را دارد باید مالیات آن را نیز بپردازد.

حمید گرمابی اظهار داشت: اگر مشخص شود که خرید بیش از یک خودرو از سوی برخی از افراد برای مصرف شخصی نبوده و به منظور خرید و فروش و کسب سود صورت گرفته همانند هر کالای دیگری باید در خصوص آن مالیات پرداخت شود.
 
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی فردی چندین خودرو را به قصد فروش می خرد، این کار به عنوان یک شغل محسوب می شود و به منظور مصرف شخصی صورت نگرفته و بنابراین وقتی شخصی شغل خرید و فروش خودرو را دارد باید مالیات آن را نیز بپردازد.
 
وی افزود: برای اجرای این امر و اخذ مالیات از افرادی که با هدف کسب سود -و نه برای مصرف شخصی- اقدام به خرید کالا از جمله خودرو می کنند باید ساز و کار مناسبی وجود داشته باشد که بتوان این امر را کنترل کرد و اگر این ساز و کار موجود نباشد نمی توان این کار را به خوبی اجرا کرد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس، قانون مرتبط با ساز و کار مورد نظر را تصویب نموده و لازم است مقدمات آن فراهم شود تا برای همه کالاها این امر صدق کند که وقتی فردی کالایی را به قصد خرید و فروش می خرد بابت آن مالیات بپردازد.
 
نماینده مردم نیشابور و فیروزه درخصوص تاثیر خرید بیش از یک خودرو از سوی دلالان بر بازار گفت: قطعا این امر در بازار خودرو تاثیر منفی دارد و موجب آشفتگی بازار می شود اما باید ساز و کار مناسب مواجهه با آن وجود داشته باشد.
 
گرمابی درخصوص توافق میان وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صمت مبنی بر اینکه وزارت صمت فهرست و مشخصات خریدارانی را که در طرح های پیش فروش شهریور تا دی ماه شرکت کرده اند را در اختیار وزارت امور اقتصادی قرار دهد تا خریدارانی که بیش از یک دستگاه خودرو خریداری کرده اند مشمول پرداخت مالیات از محل کسب درآمد از این محل شوند گفت: این امر در صورتیکه به خوبی اجرا شود طرح خوبی است.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درخصوص بررسی دیگر اطلاعات مالی و سایر خریدهای این دسته از افراد به منظور الزام به پرداخت مالیات در صورت اقدامات مشابه گفت: اگر به طور موضعی در این خصوص در مورد کسی عمل کنیم مشکل ساز خواهد بود ولی قطعا عمل در این خصوص باید مطابق با قانون انجام شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: