جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 دی 1397     
نوذرپور خبر داد
اشتراک 3 خط مترو و یک خط LRT در منطقه 22 در آینده ای نزدیک

به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، شهردار منطقه 22 از اشتراک 3 خط مترو و یک خط LRT در منطقه 22 خبر داد و گفت: اگر مسئله حمل و نقل عمومی این منطقه تسهیل نشود در انتهای طرح جامع، ورودی پایتخت با مشکل مواجه می شود.
 
علی نوذرپور کمبود زیر ساخت های حمل و نقل عمومی را از مشکلات این منطقه دانست و تصریح کرد: در حال حاضر جمعیت ساکن در منطقه در این خصوص مشکلی ندارند و حدوداً یک پنجم تراکم مناطق دیگر تهران را داریم. البته گستردگی پهنه منطقه و متفرق بودن جمعیت باعث می شود خدمات رسانی برای بخش خصوصی اتوبوسرانی به صرفه نباشد؛ چرا که باید مسافت طولانی را با جمعیت کم تردد کنند. 
 
وی با بیان اینکه اگر مسئله حمل و نقل عمومی این منطقه تسهیل نشود در انتهای طرح جامع، ورودی پایتخت با مشکل مواجه می شود، افزود: طبق مطالعاتی که انجام شده و هماهنگی هایی که با معاونت حمل و نقل و ترافیک داشته ایم، قرار است در آینده منطقه 22 در سه خط با خطوط مترو مشترک شود. همچنین یک خط LRT در چهار باغ خواهیم داشت. 
 
شهردار منطقه 22 ادامه داد: پیشنهاد داده ایم بخشی از عوایدی پروژه های بزرگ مقیاس منطقه را به این خطوط اختصاص دهیم و در ادامه کار با ایجاد پروژه های مشارکتی در مجتمع های ایستگاهی و همین طور جذب بخش خصوصی، بخشی از نیازهای مالی این پروژه ها را تامین کنیم. مهندس پورسید آقایی هم قول داده اند مناطقی که نقدینگی بیشتری داشته باشند در اولویت قرار بگیرند. 

تشکیل شورای هماهنگی در حریم منطقه 22
 
نوذرپور در خصوص حریم منطقه 22 نیز گفت: نزدیک به 500 ملک در حریم ایجاد شده بود که همه را به کمیسیون ماده 100 اعلام کردیم. در این دوره هم با قاطعیت می گویم حتی یک متر مربع ساخت و ساز غیر مجاز نداشته ایم. 
 
وی ادامه داد: البته تلاش کردیم رویکردی که در حریم به کار می گیریم به طور صرف ممنوعیت و محدودیت نباشد. به همین دلیل با راه اندازی شورای هماهنگی تلاش کردیم ارتباط خوبی بین مدیریت شهری و روستایی برقرار شود. این شورا بین منطقه 22، روسا و دهیاران هشت روستا تشکیل شده است. در این شورا طرح هایی هم برای گردشگری طبیعت و ورزشی مطرح شد که با همکاری روستاییان و بخش خصوصی در حال اجرا است. 
 
شهردار منطقه 22 عنوان کرد: طرح بازار باغ ها، استفاده از ظرفیت کوه های عروسکی، ایجاد هتل برای گردشگران سلامت و ... از این دست هستند. در ادامه این طرح ها تاکنون جشنواره شاتوت، پیاده روی خانوادگی در روستای کشان لالان، جشنواره تولیدات گیاهی و جشنواره خرمالو را برگزار کردیم. دوره های آموزشی برای آشنایی مردم با گردشگری هم از دیگر اقدامات در این خصوص بوده است. 
 
نوذرپور با بیان اینکه شهرداری ها در حوزه گردشگری از قانون پیش تر رفته اند، تصریح کرد: البته گردشگری یک وظیفه دولتی و در اختیار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است. شهرداری ها در این زمینه بیشتر حالت تسهیل گر دارند و این امر به طور قانونی به آن ها واگذار نشده است. 

پیشگیری در تخلف ساختمانی بهتر از تخریب است
 
شهردار منطقه 22 با بیان اینکه ساختمان هایی که تخریب می شوند سرمایه این کشور هستند، عنوان کرد: پس از حضور در منطقه به عنوان شهردار به ساختمان های بزرگ مقیاس ورود کردم. دفتر خدمات الکترونیک را در برخی از پروژه های بزرگ مقیاس مستقر کردم و متراژ را مجدد اندازه گیری کردیم. اتفاقاً برخی از تخلفات از این طریق کشف شد. 
 
نوذرپور با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم در ساخت و سازها تخلف انجام شود، گفت: باید در کمیسیون ماده صد و شورای معماری مناطق تجدید نظرهایی انجام شود. در وزارت کشور در تنظیم لایحه مدیریت شهری، ماده صد را تغییر دادیم؛ چرا که مبنا نه بر تخلف و جریمه بلکه باید بر پیشگیری باشد.
 
افزایش 9 درصدی تفکیک پسماند خشک در منطقه 22
 
وی با بیان اینکه طبق قوانین کشوری تفکیک پسماند باید صد در صد از مبدا انجام شود، اما تاکنون فقط 3 درصد از پسماند خشک تهران در مبدا تفکیک می شود، گفت: با تشویق شهروندان منطقه به تخصیص بیمه حوادث منازل، کارواش رایگان و تحویل کمپوست، این درصد در منطقه 22 به 12 رسیده است و طبق هدف گذاری تا پایان سال 97 به 20 درصد می رسیم. 
 
شهردار منطقه 22 ادامه داد: تلاش کردیم زیر ساخت ها را افزایش دهیم، در همین راستا سطل های تفکیک پسماند در برج ها جانمایی شده و جایگاهی هم برای تفکیک وسایل الکترونیک اختصاص داده ایم. از آغاز امسال تفکیک پسماند «تر» را از ادارات و میادین میوه و تره بار آغاز کرده ایم تا امکان تولید کمپوست سالم داشته باشیم. 
 
چیپس های رنگی جایگزین چمن می شوند
 
نوذرپور در خصوص آبیاری فضای سبز منطقه 22 نیز گفت: با تصفیه گسترده پساب از دو ماه گذشته برای آبیاری چیتگر از پساب استفاده می کنیم. این تصفیه خانه از قبل بود، ولی آب کمی تصفیه می کرد و ما این میزان را افزایش دادیم. 
 
وی عنوان کرد: تلاش داریم چمن کاری را از فضای سبز منطقه حذف کنیم. به همین منظور در قراردادی با سازمان زندان ها شاخه های هرس شده درختان را به چیپس تبدیل می کنیم و چیپس های رنگی در طرح های متنوع جایگزین چمن می شوند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: