جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 10 دی 1397     
مجری طرح های بزرگراهی سازمان مهندسی شهر تهران:
تونل آزادی_ استاد معین، ترافیک منطقه 9 را روان می کند

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز،سه روز پیش و پس از دو سال نیم وقفه به دلیل نبود اعتبارات، حفاری تونل آزادی و استاد معین آغاز شد. تونلی که به گفته کارشناسان نه تنها ترافیک را در خیابان های منطقه 9 روان خواهد کرد بلکه دسترسی شمال به جنوب در خیابان آزادی را نیز آسان تر می کند.

بیژن کلانتریان، مجری طرح های بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران درباره این پروژه گفت: این پروژه در راستای تکمیل شبکه معابر حمل و نقل شهری منطقه در دستور کار سازمان مهندسی قرار گرفته است. با بهره برداری از این پروژه ضمن افزایش ظرفیت معابر شمالی و جنوبی منطقه، از ترافیک کندروهای خیابان آزادی نیز کاسته خواهد شد.
 
کلانتریان با اشاره به اینکه با اتمام این پروژه وضعیت تردد در مسیر بزرگراه یادگار امام بهبود خواهد یافت، عنوان کرد: ارتباط خیابان استاد معین با محلات شمال خیابان آزادی سبب خروج این معبر حمل و نقلی از بن بست فعلی خواهد شد و به این ترتیب رفت و آمد میان محلات منطقه 2 و 9 شهرداری تهران تسهیل خواهد شد.
 
به گفته کلانتریان با توجه به اینکه امتداد این پروژه شمالی- جنوبی است، با بهره برداری از این پروژه برقراری ارتباط بین بخش جنوبی و شمالی خیابان آزادی در محدوده خیابان استاد معین و شهید اکبری و  ارتباط با معابر شمالی موازی تسهیل خواهد شد زیرا پس از بهره برداری، ترافیک این معابر به این پروژه منتقل خواهد شد.
 
وی درباره زمان بهره برداری از پروژه گفت: براساس برنامه زمان بندی، اتمام و بهره برداری از این پروژه پایان پاییز سال آینده خواهد بود، اما با تاکید معاونت عمرانی شهرداری مقرر شد تا این پروژه نهایتاً در ابتدای مهر ماه سال 98 به بهره برداری برسد. 
 
به گفته بیژن کلانتریان روزانه حدود 70 نفر شامل مهندس، تکنسین و نیروهای اجرایی در پروژه مشغول به کار هستند و در مواقعی بسته به شرایط و ضرورت، اگر نیاز به بتن ریزی حجیم وجود داشته باشد شیفت های کاری اضافه خواهد شد. 
 
به گفته کلانتریان این پروژه پیش از این به صورت زیر گذر بوده و اکنون به صورت تونل اجرا خواهد شد. هزینه پروژه تونل آزادی-استاد معین نیز در ابتدا بیش از 23 میلیارد تومان برآورد شده و در حال حاضر با توجه به تبدیل به پروژه تونلی، برآوردها روی 31 میلیارد تومان برای بهره برداری و اتمام این پروژه است. 
 
گفتنی است؛ در حال حاضر حدود 8 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شد و پیشرفت فیزیکی 26 درصدی نیز حاصل شده است. 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: