جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 دی 1397     
وزارت صنعت باید در خصوص عرضه و تامین بازار خودرو پاسخگو باشد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی یکی از مسائل مهم در حوزه خودرو را مقوله قیمت گذاری دانست و اظهار داشت: از موضوعات مهمی که لازم است در کمیسیون صنایع به آن پرداخته شود قیمت گذاری خودروهای تولید داخل است.

 

محمدرضا نجفی، تصریح کرد: برنامه ریزی و عملکرد غیر اصولی در حوزه تامین، مدیریت بازار و قیمت، متاسفانه موجب آسیب وغبن عمده ذینفعان شده است وچشم انداز نامطلوبی را پیش روی افراد و گروههایی که تحت تاثیر این حوزه هستند قرار می دهد. علاوه بر اینها تولیت وزارت صمت در امر قیمت گذاری خودرو تولید داخل، موجب تعارض منافع، بی عدالتی و عدم توازن بیشتر، بین منافع ذینفعان متنوع و متکثر، این صنعت خواهد شد و به طبع اسباب نارضایتی بیشتر مردم را فراهم خواهد نمود، این وزارت خانه عهده دار اداره شرکتهای اصلی خودرو ساز است و علی القاعده پاسخگوی نارسائی ها و کاستی ها و عدم دستیابی به جایگاه درخور کشور در این عرصه است.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: در حالی فرآیند قیمت گذاری خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت سپرده شده که این نهاد در مباحث تولید و عرضه خودرو مسئولیت و طرفیت داشته و دارد و باید در خصوص چگونگی عرضه و تامین بازار خودرو پاسخگو باشد بر این اساس این سیاست میتواند عامل دیگری برای برهم خوردن تامین منافع متوازن ذینفعان و به طور خاص مردم شریف ایران گردد.

 

وی با اشاره به اینکه زندگی و معاش آحاد مردم و خانوارها در اقصی نقاط کشور متاثر از حوزه خودرو است گفت: منابع ،سرمایه ها، محیط زیست، آسایش مردم و اقتصاد کشور و مردم همگی تحت تاثیر صنعت بزرگ خودرو است و اگر تحول مناسبی در روشها و راهبردهای اداره این صنعت اتخاذ شود می تواند به یکی از پیشرانه های اقتصاد کشور و از کانون های خلق ثروت و اعتبار و خدمت به شمار آید.

 

این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع تحقیق و تفحص از خودروسازان گفت: مجلس شورای اسلامی در بحث تحقیق و تفحص خودرو با درنظر داشتن این نکته که بخشی از تحقیق و تفحص از جنس حسابرسی و بازرسی است و بخشی نیز در پی دستیابی به چارچوبهای طرح تحول بنیادین در صنعت خودرو کشور است.

 

محمدرضا نجفی اذعان داشت: در بحث تحقیق و تفحص از خودروسازان به بخش تحقیق، اهمیت و توجه ویژه ای خواهد شد و انتظار داریم در بازه زمانی حدودا 6 ماهه چهارچوب های بنیادین تحول در صنعت خودرو کشور با مشارکت همه ذینفعان و صاحبنظران استخراج شود تا بتواند صنعت خودرو کشور را در مسیری قرار دهد که منافع متوازن ذینفعان خود را به صورت بلند مدت تضمین کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: