جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 آذر 1397     
ارتزاق ۶ میلیون نفر از صنعت فرش

 
خبرگزاری فارس: فرشته دست‌پاک عصر امروز در آیین افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه فرش دست‌باف اصفهان گفت: اصفهان در فرش دست‌باف بی‌نظیر است و از بزرگان فرش جهان محسوب می‌شود.
 
رئیس مرکز ملی فرش ایران در ادامه افزود: در همه بازار‌های بزرگ دنیا، فرش‌های نایین، کاشان، جوشقان و اصفهان به خوبی شناخته می‌شوند و در جهان، فرش را به ایران و ایران را به فرش می‌شناسند.
 
وی همچنین تصریح کرد: فرش دست‌باف آمیزه‌ای از صنعت، اشتغال، فرهنگ و تمدن است و هیچ کالایی را نمی‌توان یافت که ایرانی‌تر از فرش دست‌باف باشد.
 
دست‌پاک خاطرنشان کرد: باید از صنعت فرش، تولید ثروت کرد و با این جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری بافندگان فرش در کشور می‌توان کار‌های بزرگی انجام داد.
 
وی فرش را کالایی استراتژیک خواند و یادآور شد: فرش ایرانی اولین کالای تحریمی آمریکا بود و رئیس‌جمهور این کشور با علم به ارزش فرش، این اقدام را انجام داد.
 
رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: در حال حاضر ۶ میلیون نفر از صنعت فرش دست‌باف ارتزاق می‌کنند و صنف بافندگان فرش، بزرگترین صنف کشور است که کالای آن جزو سه کالای برتر صادراتی است.
 
دست‌پاک اعلام داشت: تلاش‌های زیادی برای شناسنامه‌دار شدن فرش صورت گرفته و در این مسیر، تا جا‌های خوبی پیش رفته‌ایم.
 
وی تأکید کرد: پیمان‌سپاری ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات، مشکل عمده تاجران فرش است که مواردی از آن را با وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرده‌ایم و در جلسه آتی شورای عالی فرش که با حضور ایشان تشکیل می‌شود، مشکلات مرتبط با این موضوع را به بحث و بررسی خواهیم گذاشت.
 
رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین به مسأله فرش‌های مرجوعی و مشکلات گمرکی آن اشاره داشت و گفت: برای این کار نیز تفاهم‌نامه‌ای با منطقه آزاد چابهار امضا شده و همچنین مشکل واردات مواد اولیه نیز در این تفاهم‌نامه دیده شده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: