جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 26 آبان 1397     
علیخانی گفت:
عزم راسخ شهردار منتخب برای مبارزه با فساد

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حناجی از بدنه شهرداری به عنوان شهردار انتخاب شده است، گفت: هم آقای حناچی عزم راسخ برای مبارزه با فساد را دارند و هم شورا حتما در این راستا شهردار را حمایت می‌کند.

محمد علیخانی با اشاره به فرآیندی که برای انتخاب شهردار در شورای شهر تهران طی شد، اظهار کرد: شورا برای انتخاب شهردار تهران یک چارچوب در نظر گرفت و برهمین اساس هر یک از اعضا 5 نفر را پیشنهاد کردند و در یک فرآیند دموکراتیک 13 نفر از بین 30 گزینه باقی ماندند و پس از رای گیری، 5 کاندیدای اصلی انتخاب شدند.
 
وی با اشاره به ارایه برنامه از سوی کاندیداهای منتخب اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ها و رویکردهای کاندیداها 2 نفر به عنوان گزینه نهایی انتخاب شدند و از بین این دو فرد آقای حناچی به عنوان شهردار منتخب برگزیده شد.
 
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه آقایان حناچی و آخوندی هر دو از لحاظ اقدامات اجرایی و توانایی در این زمینه گزینه‌های خوبی بودند، افزود: اما در مورد آقای آخوندی حاشیه‌هایی ناشی از عدم تعامل مناسب با دولت و نامه‌ای که ایشان در همین راستا نوشته بودند و همین طور نقل قول‌هایی از سوی برخی ار مقامات دولتی وجود داشت.
 
وی با بیان اینکه داشتن تعامل مناسب با دولت یکی از آیتم‌های 16 گانه برای انتخاب شهردار از نظر شورای شهر تهران است، عنوان کرد: یکی از نگرانی‌ها در مورد آقای آخوندی هم این بود که ایشان نتواند تعامل مناسبی با دولت داشته باشد و اعضای شورای شهر نمی‌توانستند در وقت باقی مانده فرصت سوزی کنند و با جمع بندی به این نتیجه رسیدند که آقای حناچی را انتخاب کنند.
 
علیخانی با بیان اینکه حناچی به دلیل اینکه داخل شهرداری به عنوان معاون فعالیت داشته می‌تواند آرامش بیشتری در این مجموعه برقرار کند، تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل انتخاب شورا این بود که نیروهای شهرداری خاطره خوشی از حضور نیروهای وزارت راه و شهرسازی در بدنه ندارند و شاخص‌هایی از این حضور در شهرداری نارضایتی‌هایی را به دنبال داشته است.
 
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: زمانی که آقای حناچی به عنوان شهردار تهران انتخاب شدند متوجه شدیم که بدنه و نیروهای شهرداری هم از این موضوع استقبال کردند و پیام‌های تشکر زیادی را برای این انتخاب دریافت کردیم، همه از اینکه بالاخره فردی از داخل شهرداری این سمت را بر عهده گرفته خشنود بودند و این به طور حتم هم برای شهر و همین طور شهرداری اتفاق خوبی است.
 
وی با بیان اینکه شعار شورای شهر تهران شفافیت و مبارزه با فساد بوده است، اضافه کرد: اگر کسی در چارچوب قانون برای مبارزه با فساد حرکت کند دستگاه‌های نظارتی هم از او حمایت می‌کنند و این موضوع شامل شهردار تهران هم می‌شود.من فکر می‌کنم آقای حناچی عزم راسخ را برای مبارزه با فساد دارند و شورا هم حتما در این راستا شهردار را حمایت می‌کند.
 
علیخانی درباره چالش‌های پیش روی شهردار تهران گفت: براساس نظر سنجی‌هایی که انجام شد مهم‌ترین اولویت‌ها از دیدگاه پایتخت‌نشینان مربوط به آلودگی هوا، ترافیک و موارد مربوط به حمل و نقل عمومی است.
 
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: البته مهم ترین چالش شهرداری تهران در حال حاضر تامین منابع مالی است. بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران و بانک‌ها و البته پروژه های نیمه تمام از جمله همین موارد است. شهرداری برای تامین حقوق ماهیانه نیروهای خود باید 600 تا 700 میلیارد تومان هزینه کند و این رقم سنگینی از درآمدهای شهرداری را شامل می‌شود.
 
وی با بیان اینکه تامین درآمد پایدار می‌تواند راه حلی برای این موضوع باشد، گفت: در شورا برای این موضوع ایده‌هایی مطرح شده و برای اینکه عملی شوند آقای حناچی باید پیگیری‌های لازم را انجام دهند و شورا هم به طور حتم کمک خواهد کرد.
 
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در راستای تحقق اهداف می‌توان از ظرفیت‌های دیگر از جمله کمک‌های دولت استفاده کرد، افزود: وزارت نفت بر اساس قانون می‌تواند از شهرداری حمایت کند و اخیراً با این وزارت‌خانه توافق‌نامه‌ای هم در همین خصوص امضا شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: