جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 24 آبان 1397     
واکنش روسیه به تهدید آمریکا

 
خبرگزاری تسنیم: "آلکسی میلر" رئیس شرکت «گازپروم» روسیه پس از تهدید آمریکا به ممانعت از ادامه روند ساخت خط لوله گاز «جریان شمالی‌ــ‌۲»، در مصاحبه با روزنامه «کامرسانت»، ابراز اطمینان کرد که این طرح تا پایان تحقق خواهد یافت.
روز گذشته "گوردن ساندلند" نماینده دائم آمریکا در اتحادیه اروپا اعلام کرد که واشنگتن آمادگی دارد تا از تمامی امکانات و ابزار‌های مختلف استفاده کنند تا روند تحقق طرح ساخت خط لوله «جریان شمالی‌ــ ۲» را که کشور‌های اروپایی را به گاز طبیعی روسیه وابسته خواهد کرد، متوقف سازد.
 
بیشتر بخوانید
 
تلاش مشترک آمریکا ــ اوکراین برای مقابله با تحقق خط لوله «جریان شمالی‌ــ‌۲»
 
میلر در تفسیر این اظهارات افزود: «ما و شما شاهد هستیم که هم‌اکنون نیز بیش از ۲۰۰ کیلومتر از این خط لوله ساخته شده و مابقی این طرح نیز در حال اجراست و تهدید طرف آمریکا مسئله‌ای را عوض نخواهد کرد».
 
پیش از این "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان نیز تأکید کرده بود که مقامات برلین به این خط لوله به‌عنوان یک طرح تجاری سودمند نگاه می‌کنند، ولی به ترانزیت گاز روسیه از خاک اوکراین نیز ادامه خواهند داد. طرف روسی نیز بار‌ها اعلام کرده که این طرح کاملاً تجاری و رقابتی بوده و ترانزیت گاز روسیه از خاک اوکراین به اتحادیه اروپا متوقف نخواهد شد.
 
طرح «جریان شمالی‌ــ‌۲» در حال ساخت خط لوله گازی با ظرفیت انتقال ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز در سال، از سواحل روسیه در دریای بالتیک تا کشور آلمان است.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: