جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 مهر 1397     
شروط فراگیری سه شنبه های بدون خودرو

به گزارش گروه حمل و نقل پاک تهرانی نیوز، مدیر بخش سیاست محیط زیست در شبکه مطالعات سیاست‌گذاری عمومی در خوص طرح سه شنبه های بدون خودرو اظهار داشت: جهت فراگیر شدن این طرح باید فضا و چینش مبلمان شهری به گونه ای باشد که بتوان از آن به راحتی استفاده کرد. اتوبوس، مترو و فضاهای عمومی شهر مانند کشورهای خارجی به گونه ای شود که مردم به راحتی بتوانند دوچرخه خود را حمل کنند. در کشور ما نیز در شهر نیشابور این اتفاق رقم خورده است و فضای شهر به گونه ای است که دوچرخه سواران به راحتی می توانند دوچرخه های خود را حمل کنند.

محمد درویش در خصوص استفاده مدیران و مسئولین از دوچرخه گفت: ازمیان مدیران و مسئولین، شهردار سابق اصفهان و شهردار فعلی یزد با دوچرخه در شهر تردد می کنند، بهترین عملکرد را در این زمینه در شهر اصفهان و یزد شاهد هستیم که مردم و مسئولین به شدت به آن یایبند هستند. اما رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور همچنان با خودروی شخصی خود در رفت و آمد است.
 
وی گفت: امیدواریم که این طرح از مرحله نمادین توسط مسئولین عبور کرده و وارد فاز عملی شود و ما برخوردار از شهری باشیم که مردم از دوچرخه سواری ایمن استفاده کنند.
 
محمد درویش تصریح کرد: شهرداری تهران بودجه 135 هزار میلیاردی برای این طرح تصویب کرده است و مصوب شده که در طی 5 سال آینده تعداد دوچرخه ها در این طرح از 60 هزار به 300 هزار دستگاه افزایش یابد و همچنین برای عمومی و فراگیر شدن این طرح باید مسیرهای ایمن دوچرخه سواری و ایستگاههای دوچرخه تعبیه و نیز بانک ها مرتبط برای ارائه دوچرخه های ارزان قیمت و با کیفیت مناسب همکاری های لازم را داشته باشند.
 
مدیر بخش سیاست محیط زیست در خصوص حضور بانوان در این یویش گفت: عدم حضور زنان در این طرح یک قانون نانوشته است و ما در شهرهای شمالی شاهد تردد بانوان با دوچرخه در سطح شهر هستیم . برای اطمینان خاطر در این خصوص اولا باید سطح شهر به گونه ای آماده شود که مسیرهای ایمن برای دوچرخه سواری بانوان فراهم شود و درثانی حوزه ی علمیه نیز باید پوشش شرعی طراحی و تایید کند تا برای بانوان هیچ مشکلی به وجود نیاید و ما شاهد حضور بانوان دوچرخه سوار در سطح شهرها باشیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: