جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 5 فروردين 1397     
۶ شهر آذربایجان غربی توفانی شد

به گزارش اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز:مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: امروز ورزش باد و طوفان شدید در ۶ شهرستان استان،خساراتی برجای گذاشت و بر اساس اعلام هواشناسی امشب خاتمه می یابد.

 
امیر عباس جعفری با بیان اینکه هم اکنون شهرستان‌های ارومیه، خوی، نقده، پیرانشهر، ماکو و بوکان درگیر وزش و باد شدید و طوفان شده اند افزود: مشکل اصلی که در شهر ارومیه به سبب وقوع طوفان به وجود آمد، قطعی برق در آن بود که با توجه به دید و بازدیدهای نوروزی، مردم را دچار مشکل کرده بود.
 
وی با بیان اینکه بر اثر این طوفان، به زیرساخت‌ها، تاسیسات شهری، اماکن مسکونی و تجاری آسیب مالی وارد شد اظهارداشت: در این ارتباط اداره هواشناسی آذربایجان غربی اعلام کرده که وزش باد شدید تا ساعت ۲۳ امشب به پایان رسیده و سپس بارش باران آغاز می‌شود.
 
جعفری با توصیه به هم استان‌ها گفت: هم استانی ها و شهروندان باید از ترددهای غیرضروری و حضور در کنار ساختمان‌های در حال ساخت، داربست های فلزی و تابلوها و در کل امکانی که امکان صدمه جانی دارد پرهیز کنند.
 
مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان غربی افزود: استاندار آذربایجان غربی در این زمینه به دستگاه‌های خدمات رسان مثل شرکت برق و شهرداری دستور داده که تمامی امکانات خود را بسیج کرده و نسبت به وصل دوباره برق و بازگرداندن شهر به وضعیت عادی اقدام کنند.
 
جعفری با تاکید بر اینکه مردم آذربایجان غربی تا پایان تندباد از تردد در مکان های پرخطر پرهیز کنند افزود: شهروندان و مسافران نوروزی این استان تا زمان فروکش کردن تندباد از تردد در مکان هایی که خطر سقوط اشیا وجود دارد، پرهیز کنند.
 
وی به مردم و مسافران نوروزی توصیه کرد که از نزدیک شدن به داربست های فلزی و تابلوهای تبلیغاتی خودداری کنند و افزود: وزش تندباد خسارت های بسیاری به اماکن شهری، ساختمان های مسکونی، اراضی کشاورزی، باغ ها، زیرساخت ها و تاسیسات شهری استان وارد کرده است و برآورد خسارت های ناشی از آن زمانبر خواهد بود.
 
جعفری با ابراز امیدواری نسبت به برآورد میزان خسارت ها تا پایان هفته جاری، اضافه کرد: بر اساس گزارش های اولیه هشت نفر در خوی زخمی و یک دختربچه هشت ساله در اثر ریزش دیوار جان باخته است.
 
وی با اشاره به اینکه استاندار آذربایجان غربی از دستگاه های خدمات رسان استان خواسته است تا به شرکت توزیع برق در رفع قطعی برق مناطق مختلف کمک کنند افزود: از شهرداری نیز خواسته شده است تا امکانات و اکیپ های خود را در نقاط اصلی شهر ارومیه مستقر کند و مناطق اصلی شهر را به حالت اولیه باز گرداند.
 
وزش تندباد در استان از عصر امروز شنبه شدت گرفته و موجب شکسته شدن درختان، تابلوها، شیشه ایستگاه های اتوبوس، ریزش دیوارهای برخی منازل روستایی و شکسته شدن شیشه خودروها شده است.
 
سرعت وزش این تندباد که تا بامداد روز یکشنبه ادامه می یابد، در ارومیه به ۹۰ و در اشنویه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: