جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 اسفند 1396     
مدیرکل محیط زیست استان گفت:
نخاله روستاهای زلزله‌زده کرمانشاه در 40 نقطه دپو موقت می‌شود

به گزارش گروه اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز:مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت مدیریت نخاله‌های مناطق زلزله زده، گفت: قرار است نخاله‌های ساختمانی روستاها تا قبل از پایان سال جمع‌آوری و در 40 نقطه به صورت موقت دپو شود.
 
فریدون یاوری اظهار کرد: بر اساس آخرین تصمیم جلسات مربوطه، قرار شد نخاله‌های ساختمانی مناطق روستایی با همکاری بنیاد مسکن و دهیاری‌ها در نقاطی که از قبل مکان یابی و بر اساس شاخص‌های محیط زیستی و بهداشتی مشخص شده، دپو شود.
 
وی تعداد این مراکز را 40 نقطه اعلام کرد و ادامه داد: مقرر شده تا قبل از پایان سال نسبت به جمع‌آوری و انتقال نخاله ها به این 40 نقطه اقدام شود.
 
به گفته مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه، مکان‌یابی این مراکز به شکلی انجام شده که در فاصله معینی از هم و از مناطق مسکونی دور باشند تا مشکل محیط زیستی و بهداشتی برای مردم ایجاد نشود.
 
یاوری تاکید کرد: این 40 نقطه موقت است و پس از آن یا نخاله‌ها بازیافت خواهد شد و یا برای دفن و دپو دائم به مکان دیگری منتقل می‌شود که درباره مکان دائمی دفن نیز باید با همکاری دستگاه‌های مربوطه مانند محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی تصمیم گیری شود.
 
وی درباره نخاله‌های ساختمانی شهر سرپل ذهاب نیز خاطرنشان کرد: در این شهر نیز یک نقطه در حاشیه پروژه بیوکمپوست سرپل ذهاب برای دپو نخاله مشخص شده که نخاله‌ها در حال جمع‌آوری و انتقال به این مکان است.
 
مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه بیان کرد: آخرین تصمیمی که برای نخاله‌های شهر سرپل ذهاب گرفته شده بازیافت آنها با همکاری شهرداری است.
 
یاوری با بیان اینکه در روزهای ابتدای زلزله به دلیل شرایط خاصی که وجود داشت امکان نظارت بر آواربرداری و دپو نخاله‌ها نبود، عنوان کرد: در این ایام تعدادی از مردم نخاله‌های خود را در حاشیه راه‌ها و یا پشت روستاها تخلیه کردند که قرار شده نسبت به جمع‌آوری این نخاله‌ها نیز اقدام شود.
 
وی با اشاره به نزدیک شدن فصل گرما و مشکلات محیط زیستی و بهداشتی ناشی از وجود نخاله‌ها در حاشیه مناطق مسکونی، یادآوری کرد: اکثر نخاله‌ها از حاشیه منازل و محل زندگی مردم دور شده و محیط زیست بر روند مدیریت نخاله‌ها نظارت جدی دارد. 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: