جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 اسفند 1396     
آخرین وضعیت قطعی آب یزد

به گزارش گروه کلان شهرها تهرانی نیوز:استاندار یزد گفت: از نیم ساعت قبل برق وصل و جریان آب جاری شده است. با گذشت سه الی سه ساعت و نیم یعنی تا ساعت حدود ۱۷ امروز آب کلیه مناطق استان یزد وصل خواهد شد.
 
محمود زمانی قمی استاندار یزد  اشاره به مشکل قطعی آب استان اظهار کرد: به دنبال کاهش نزولات آسمانی و تغییرات اقلیمی درسال‌های گذشته به ویژه کاهش بارندگی‌ها درسال جاری بسیاری از بخش‌های کشور در امر تأمین آب دچار اختلال هستند و این موضوع درحوزه زاینده رود ملموس‌تر است.
 
زمانی قمی با اشاره به برگزاری جلسات میان وزیر نیرو و استانداران استان‌های یزد، اصفهان، چهار محال و بختیاری از ماه‌ها قبل گفت: در طی این جلسات در جریان وضعیت پیش رو و کاهش نزولات قرار گرفتیم و اهتمام خود را متمرکز بر رصد مصارف و منابع حوزه آبی کردیم.
 
استاندار یزد با اشاره به تدابیر اندیشیده شده در این استان برای مواجه با کم آبی پیش رو گفت: در استان یزد با مسئولیت استاندار شورای حفاظت از منابع آب تشکیل شده که این شورا در زمینه تغییر الگوی مصرف در زمینه شرب و همچنین تحول در شیوه کشاورزی برای صرفه جویی در مصرف منابع آب تصمیماتی را اتخاذ کرده است.
 
وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شد اعتراض کشاورزان منطقه شرق اصفهان به مشکل کم آبی برای خط انتقال آب به یزد مشکل ایجاد کند که در این رابطه تصمیمات لازم اتخاذ شده بود، اما اتفاقاتی که دیروز در شرق اصفهان و در شهر ورزنه افتاد باعث ایجاد خسارت به تعدادی از تیر‌های برق شد که همین امر برق خط انتقال آب به یزد را قطع کرد.
 
زمانی قمی با اشاره به آسیب دیدن حوضچه‌های انتقال آب به یزد در نتیجه اتفاقات روز گذشته تصریح کرد: تا شب گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته جریان برق وصل شد و جاری شدن آب از سر گرفته شد، اما در ادامه متاسفانه در ساعات پایانی شب نیز مجددا تیر‌های برق انتقال آب آسیب دیدند.
 
استاندار یزد با اشاره به آخرین وضعیت قطعی آب در استان گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته از نیم ساعت پیش جریان برق مرتبط با انتقال آب وصل شده و آب جاری شده است وبا گذشته سه الی سه و نیم ساعت یعنی در حدود ساعت ۵ بعداز ظهر آب کلیه مناطق و شهر‌های استان یزد وصل خواهد شد.
 
وی در پایان ضمن تاکید بر ناکافی بودن منابع آب خاطر نشان کرد: در تماسی که امروز صبح با وزیر نیرو داشتم متوجه شدم که تصمیمات خوبی برای رفع مشکل آب کشاورزان ناحیه شرق اصفهان اتخاذ شده است که امیدواریم با حل مشکل آن‌ها دیگر شاهد وقوع مشکلات مشابه در انتقال آب به استان یزد نباشیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: