جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 26 بهمن 1396     
استاندار کرمانشاه:
سفت‌کاری خانه‌های روستایی زلزله‌زده کرمانشاه تا تیر 97 تمام می‌شود

به گزارش گروه کلان شهرها تهرانی نیوز:استاندار کرمانشاه گفت: تا تیر ماه سال آینده کار سفت کاری تمام واحدهای روستایی تخریب شده در زلزله به پایان می‌رسد.

 

هوشنگ بازوند در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان با اشاره به تصویب اختصاص 1868 میلیارد تومان تسهیلات دیگر(مرحله دوم) از سوی دولت جهت مناطق زلزله زده استان، اظهار کرد: این تسهیلات  تا روز شنبه به بانک‌های استان ابلاغ می‌شود.

 

وی  با تاکید بر تسریع در مرمت و بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله، گفت: تاکنون 5919 واحد در روستاها به مرحله پی کنی رسیده و اسکلت 1527 واحد نیز نصب شده است.

 

بازوند با مطلوب دانستن روند بازسازی در مناطق روستایی، گفت: در شهرها مشکلاتی وجود دارد که باید با کمک شهرداری‌ها، ثبت اسناد و نظام مهندسی سریعا رفع و ساخت و ساز در این مناطق نیز سرعت بگیرد.

 

وی عنوان کرد: در مصوبه جدید هیات دولت مبلغ 15 میلیارد تومان برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده که از این محل باید صدور پروانه ساخت برای واحدهای احداثی(حداکثر تا 100 متر) رایگان باشد.

 

استاندار کرمانشاه گفت: 500 میلیارد تومان نیز جهت بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده در نظر گرفته شده که دستگاه‌ها باید سریعا پروژه‌هایشان را اعلام کنند.

 

وی با اشاره به درنظر گرفتن تسهیلاتی جهت مستاجرین مناطق زلزله‌زده، گفت: حدود سه هزار مستاجر در این مناطق داریم که بر اساس مصوبه هیات دولت به مستاجرین شهری 40 میلیون تومان و مستاجرین روستایی 30 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود تا بتوانند صاحب خانه شوند. این افراد چنانچه زمین ندارند نیز باید با کمک راه و شهرسازی فکری برای تامین زمین مورد نیاز آنان شود.

 

بازوند هم‌چنین از افزایش تسهیلات پرداختی به واحدهای شهری که نیاز به مقاوم سازی دارند تا سقف 40 میلیون تومان، با تشخیص بنیاد مسکن خبر داد.

 

استاندار کرمانشاه بر تحویل سریع کانکس به زلزله‌زدگان دارای نوزادی که واحدهای مسکونی آنها تخریب شده و تاکنون کانکس یا کمک بلاعوض پنج میلیون تومانی نگرفته اند، تاکید کرد.

 

در این نشست از سوی مسئولین بیمه آرمان نیز اعلام شد که تاکنون بیش از 25 میلیارد تومان خسارت به صاحبان واحدهای مسکن مهر که در زلزله آسیب دیده پرداخت شده است.

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: