جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 18 بهمن 1396     
استاندار سمنان گفت:
نوسانات ارزی تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده است

به گزارش گروه کلان شهرها تهرانی نیوز:استاندار سمنان با اشاره به نوسانات ارزی اخیر گفت: این نوسانات تولیدکنندگان را با مشکل جدی مواجه کرده از همین رو تثبیت نرخ ارز از مطالبات عمومی مردم و به ویژه صاحبان سرمایه و کار است.

 

سیدشهاب الدین چاووشی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان که با حضور دکتر کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد اظهار کرد: تاکنون مصوبات خوبی در ستاد اقتصادمقاومتی به تصویت رسیده لذا باید این مصوبات اجرایی و تا پایان سال عملیاتی شوند.

 

وی با اشاره به تاکیدات ویژه مقام معظو رهبری در خصوص سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومی بیان کرد: تاکنون در زمینه توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی، تلاش های خوبی در کشور انجام شده است.

 

وی با اشاره به توانمندی های استان در بخش گردشگری ادامه داد: در استان سمنان با توجه به تردد بیش از 15 میلیون زائر حضرت امام رضا (ع)زمینه  بسیار مساعدی در بحث گردشگری وجود دارد.

 

استاندار از سمنان به عنوان استانی با پیشینه تاریخی نام برد و افزود: احیای بافت تاریخی در بخش توسعه صنعت گردشگری در اولویت های کاری مسئولان این استان است.

 

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان با اشاره به چهارفصل بودن استان و تعدد آثار تاریخی و خصوصا بقاع متبرکه در این استان گفت: باید گردشگری مذهبی و فرهنگی در دستور کار دستگاه های ذیربط قرار گیرد.

 

چاووشی با بیان اینکه معادن بسیار غنی و ارزشمندی در استان سمنان وجود دارد، اضافه کرد: توجه به بخش صنعت و معدن در این استان، می تواند کمک شایان توجهی به توسعه این بخش کند.

 

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به معضل کم آبی در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به معضل کم آبی در کشور و به خصوص استان سمنان  باید مدیریت مصرف آب، اصلاح روش های کشت و فرهنگسازی در خصوص مصرف بهینه آب در دستورکار قرار گیرد.

 

وی با اشاره مصرف 86 درصدی آب در بخش کشاورزی این استان افزود: اگر با انجام اقدامات موثر، این میزان تعدیل شود می توانیم با تامین آب در بخش صنعت شاهد پیشرفت قابل توجهی در این بخش باشیم.

 

وی با اشاره به معضلات جدی سیستم اداری در کشور تصریح کرد: ناکارآمدی سیستم اداری، شفاف سازی و مقررات زدایی و تکریم ارباب رجوع در شعار قابل قبول نیست و باید اجرایی شود.

 

چاووشی خاطرنشان کرد: وجود سامانه هایی مثل دولت الکترونیک که نمونه ای از آن امروز در استان سمنان به بهره برداری رسید ( دادور)، می تواند در سرعت گردش کارها موثر باشد.

 

رئیس شورای اشتغال استان سمنان با بیان اینکه روند افزایش اختیارات بانک ها برای پرداخت تسهیلات باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: تاخیر در تولید، برای اقتصاد کشور آسیب جدی خواهد بود لذا بانک ها باید از بخش تولید حکایت کنند. همچنین با توجه به تاکیدات رهبری انقلاب، بانک ها تنها نگاه صرفا اقتصادی نداشته و به فکر مردم و منافع ملی و عمومی نیز باشند.

 

وی بر لزوم رفع مواند تولید و عبور از رکود فعلی تاکید و عنوان کرد: دغدغه اصلی بازاریان و صاحبان مشاغل،  رکود کار است که نیاز به همت جدی از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور دارد.

 

استاندار سمنان ایجاد زیرساخت های لازم را لازمه توسعه فعالیت های معدنی برشمرد و گفت: برای فعال شدن معادن نیاز به فراهم شدن زیر ساخت ها هستیم لذا این مهم باید از سوی مسوولان جدی تر گرفته شود.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای جدی استان سمنان، فرودگاه است، افزود: برای فعال سازی دو فرودگاه استان در سمنان و شاهرود و همچنین ایجاد ترمینال مسافری فرودگاه سمنان نیازمند مساعدت دولت هستیم.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: