جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 آذر 1396     
ملکی:
تغییرات مدیریتی در این گروه خودرو سازی با توجه به شرایط توجیه ندارد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع مجلس، گفت: با توجه به مشکلات خودروسازی سایپا در حال حاضر در زمینه‌های پولی و مالی و وضعیت روبه بهبود آن طی سال‌های گذشته تغییر مدیریت توجیه نداشت.

 

ولی ملکی در خصوص ثبات مدیریت در خودرو سازی کشور، اظهار داشت: مسئولین به ثبات مدیریتی توجه ندارند، با توجه به مشکلات خودروسازی سایپا در حال حاظر در زمینه‌های پولی و مالی و وضعیت روبه بهبود آن طی سال‌های گذشته تغییر مدیریت توجیه نداشت.

عضو کمیسیون صنایع‌ و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این تغییرات در شرایطی صورت گرفت که وزیر صنعت طی سه ماه گذشته یک فرصت ملاقات به مدیرعامل سابق نداده بود، گفت: در این صورت قطعا گفته می‌شود که در این تغییرات نگاه سیاسی وجود دارد و در انتخابات ریاست جمهوری این مدیر همراهی و کمک لازم را انجام نداده است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در جلسه فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی از وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص سوالی را مطرح کردم که هیچگونه پاسخی دریافت نکردم.

وی با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین مشکل در صنعت خودروسازی عدم ثبات مدیران است، عنوان کرد: گروه خودرو سازی ایران‌خودرو علی‌رغم اینکه بهترین بازار فروش را در پیکان داشت و بعد از خروج پیکان از خط تولید پراید محصول دیگرسایپا این جایگاه را در بازار کسب کرد، بعد از رشد سایپا در بازار در سال‌ ۸۵ یک فرد جوان در راس این خودروسازی قرارداده شد که تجربه مفیدی نداشت.

ملکی ادامه داد: این مسئله باعث شد تا مسیر رشد سایپا تغییر کند و در مسیر از دست دادن بازار، نقدینگی ومشکلات پرسنلی حرکت کند، به صورت مثال بعد از سال ۸۵، پنج مدیر بر این مسند تکیه زده‌اند اما در ایران‌خودرو فقط  ۲ مدیرعامل تغییر کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه این ثبات مدیریتی در ایران‌خودرو باعث شده تا شرکت‌های ورشکسته و دارای مشکل زیرمجموعه با حمایت ایران‌خودرو سرپا بمانند، خاطرنشان کرد: ثبات مدیریت بیشترین تاثیر را دارد و اگر تخصص نداشته باشند آسیب‌زا هستند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: