جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 آذر 1396     
تاثیر واردات گسترده بی کیفیت ها بر افت کیفی خودروهای داخلی

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی کنترل واردات خودروهای بی کیفیت را در توسعه بازار خودروهای داخلی موثر دانست و گفت : در صورتی که به قانون رفع موانع تولید به درستی عمل شود مسلما شاهد بهبود جریان تولید در کشور و توسعه بازار محصولات داخلی خواهیم بود.

 

مهرداد بائوج لاهوتی اظهار داشت: بر اساس قانون رفع موانع تولید باید شرکتهایی در ایران سرمایه گذاری نمایند که حداقل 30 درصد از تولیدات آنها صادر شود.

وی قرارداد رنو و پژو را در این راستا دانست و گفت : برای اینکه بازار تولیدات داخلی تقویت شود باید همکاری با کمپانی هایی معتبر خوروسازی و سرمایه گذاری این شرکتها در ایران توسعه یابد.

وی با انتقاد از جریان مونتاژ خودرو در کشور تصریح کرد : باید از مونتاژکاری در صنعت خودرو فاصله گرفته و به سمت توسعه داخلی سازی حرکت کنیم.

نماینده لنگرود در مجلس دهم همچنین به جریان واردات خودرو به کشور اشاره کرد و اظهار داشت : در حال حاضر 60 درصد واردات به کشور شامل 200 قلم کالا می شود که بالاترین رقم مربوط به خودرو است بنابراین چنانچه تولیدات داخلی بخواهد با این حجم از واردات رقابت کند قطعا امکان آن فراهم نخواهد بود.

لاهوتی با اشاره به کیفیت پایین برخی تولیدات داخلی اظهار داشت : البته تمام مشکل مربوط به افت کیفی تولیدات داخلی مربوط به شرکتها نیست بلکه بخشی از این جریان به واردات سهل الوصول خودروهای خارجی بی کیفیت به کشور نیز باز می گردد که عملا موجب عدم رقابت پذیری در بازار شده است.

وی با اشاره به اینکه با جریان گسترده ورود خودروهای بی کیفیت نمی توان بازار خودرو کشور را مدیریت کرد ، افزود : راهکار شرایط کنونی بازار خودرو کشور ، تقویت خودروسازان داخلی و اجرای قانون رفع موانع تولید است که در صورت عملی شدن این دو راهکار شاهد رشد بازار تولیدات داخلی خواهیم بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: