جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 10 آبان 1393     
زیرساخت ها برای اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی فراهم می شود

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز،قائم مقام معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه استفاده از خط سفید به عنوان زبان هدایتگر ترافیکی و اصلاح المان های ترافیکی در برنامه 5ساله دوم شهرداری مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: براساس آن تمام خطوط ترافیکی پایتخت اصلاح و زیرساخت های مناسب برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی فراهم می شود.

حجت‌ا... بهروز در نخستین نشست شورای اجرایی حمل و نقل و ترافیک سومین دوره جشنواره آموزش های شهروندی (مشکات ) با اشاره به اینکه اصلی ترین ویژگی مشکات اموزش است، گفت: شهروندان در جریان شرکت در جشنواره هایی با این مضمون علاوه بر ارایه آثار با بسیاری از مسایل آشنا می شوند و از این طریق آموزش های لازم را نیز دریافت خواهند کرد .

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین چالش ها در حوزه ترافیک، عدم آموزش صحیح رانندگی و رعایت قوانین از سوی شهروندان است، اظهارکرد: شهرداری تهران به این جمع بندی رسیده که مردم باید با نظم و انضباط قوانین ترافیکی را رعایت کنند که این مهم تنها در سایه اصلاح زیرساخت ها و آموزش فرهنگ ترافیکی به شهروندان محقق خواهد شد.

به گفته قائم مقام معاون شهردار تهران در برنامه 5 ساله دوم ، شهرداری بسترسازی و ایجاد زیر ساخت های ترافیکی را در دستور کار قرار داده است و اکنون بزرگترین پروژه ترافیکی پایتخت کلید خورده است.

وی با تاکید بر اینکه در این پروژه ، استفاده از خط سفید به عنوان زبان هدایتگر ترافیکی و اصلاح المان های ترافیکی مورد تاکید قرار گرفته است و براساس آن تمام خطوط ترافیکی پایتخت اصلاح و زیرساخت های مناسب برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی فراهم می شود.

بهروز تصریح کرد: مدیریت شهری به منظور کاهش ترافیک و آلودگی هوا برنامه هایی را برای ارتقای فرهنگ نظم و انضباط و قانون گرایی، طراحی و تدوین کرده است که اجرای صحیح خط کشی ها، نصب تابلوها، تصحیح علایم افقی و عمودی مرتبط، پاکسازی خط کشی های اشتباه از مواردی است که دراین پروژه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه كاهش كاستي‌‌ها و كمبودهاي موجود و افزايش توانمندي‌ها و زيرساخت‌‌های مورد نیاز در حوزه حمل و نقل شهري همچون شبكه معابر از جمله سياست‌هايی است که مدیریت شهری بر روی آن متمرکز شده، تاکید کرد: در بخش دیگر باورها و فرهنگ ترافیکی ماست که متاسفانه در این بخش نیز کاستی هایی را شاهد هستیم .

وی با بیان اینکه شهروندان باید اصول قابل قبول و رفتار صحیح ترافیکی را بشناسند، گفت: این مهم به عدم آموزش های لازم در این زمینه بازمی گردد که اکنون با برگزاری این جشنواره های فرصت برای ارایه آموزش ها و اصلاح رفتارهای ترافیکی را فراهم آورده است .

بهروز با اشاره به اینکه کمربند بستن در ابتدا غیر متعارف و به نوعی اقدامی فانتزی تلقی می شد،بیان کرد: اکنون کمربند نبستن شهروندان رفتاری غیر متعارف جلوه می دهد .

او با تأکید بر این که بحث هوشمندسازی مدیریت ترافیک با توجه به تاثیر بالای آن در نظارت بر جریان ترافیک از درجه بالایی از اهمیت برخوردار است، گفت: کنترل هوشمند پل طبقاتی صدر باعث شده تا مردم مراقب رفتارهای ترافیکی خود بر روی این پل باشند و مواردی مانند سرعت مجاز و حرکت بین خطوط را رعایت کنند و با وجود این که همان رانندگانی که از روی پل طبقاتی صدر تردد می‌کنند، از زیر آن نیز تردد می‌کنند اما گویی رانندگان در طبقه دوم پل با فرهنگ‌تر از طبقه اول هستند.

به گفته قائم مقام معاون شهردار تهران فرهنگ وقتی تغییر می‌کند که زیرساخت‌های این تغییر فراهم باشد و تنها در صورتی که زیرساخت‌ها مناسب باشند، از مردم می‌توانیم انتظار رفتار مناسب داشته باشیم.

وی همچنین اظهار کرد: دیده شدن خودروها به اصلاح رفتارهای ترافیکی رانندگان آن‌ها کمک می‌کند و در حال حاضر، تهران از یکی از بی نظیرترین سیستم‌های هوشمند کنترل ترافیک نه تنها بین شهرهای منطقه که بین کلان شهرهای جهان به عنوان ابزار قدرتمند مدیریت ترافیک برخوردار است.

مشارکت های شهروندان در جشنواره ارتقا فرهنگ را رقم خواهد زد

در ادامه ابوالفضل رفیع، مدیر کل اموزش های شهروندی شهرداری تهران نیز با اشاره به اینکه سومین دوره جشنواره آموزشی مشکات در سال 93 با 20 محور برگزار می شود، گفت: 6 محور از این جشنواره مربوط به موضوعات ترافیکی است و مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک در آن شرکت دارد .

وی با تاکید بر اینکه در این جشنواره تلاش می شود از طریق فراخوان ارایه آثار در موضوعات ترافیکی از شهروندان در خواست شود با تولید آثار هنری در این جشنواره شرکت کنند،تصریح کرد: درگیری شهروند با موضوعات، پیگیری سوژه و مطالب و جمع آوری آثار سبب می شود شهروندان به نوعی با موضوعات آموزشی و فرهنگی در این زمینه درگیر شوند و این همان نتیجه آموزشی جشنواره است .

به گفته رفیع در عین حال این جشنواره بستری را فراهم می کند تا از اندیشه و طرح های شهروندان در ارتقا فرهنگ ترافیک استفاده کنیم .

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران تصریح کرد: اگر در موضوع ارتقا فرهنگ ترافیک شهروندان از ایده ها و نوآوری های آنها استفاده کنیم ، به نوعی مشارکتی را به دنبال دارد که نتیجه بخش تر خواهد بود .

وی با تاکید بر اینکه انضباط ترافیکی یکی از اصلی ترین محورهای برنامه ریزی شهرداری تهران است، گفت : جشنواره مشکات کمک می کند با مشارکت شهروندان ، نظم و انضباط را به حوزه آموزش بکشد .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: