جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 8 آبان 1393     
واردات کانتینر یخچال دار آزاد شد

مهر: بنا بر مصوبه هیئت وزیران، واردات کانتینرهای یخچال دار به شرط خرید از تولیدکنندگان داخلی این محصول آزاد شد.

در مصوبه دولت آمده است: واردت کانتینرهای یخچال دار همراه با کشنده و کفی به شرط قدمت حداکثر 3 سال ساخت، آزاد است ولی به ازای واردات هر دو کانتینر خارجی باید نسبت به خرید یک کانتینر داخلی نیز اقدام شود و ثبت سفارش و واردات این کانتینرها تنها با گواهی خرید از تولید کنندگان داخلی امکانپذیر خواهد بود. البته بنا براین مصوبه، گواهی خرید فوق زمانی معتبر خواهد بود که به تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده باشد.

قابل ذکر است در حال حاضر یکی از مشکلات بر سر راه صادرات محصولات، کمبود کانتینرهای یخچال دار است که به نظر می رسد با این اقدام هیئت وزیران، روند صادرت محصولات کشاورزی سرعت بیشتری بگیرد.

متن مصوبه به شرح زیر است:

هیئت وزیران در جلسه 93.06.26 به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

1. واردات کانتینر یخچال دار همراه با کشنده و کفی به شرط قدمت حداکثر 3 سال ساخت، به نسبت یک واحد خرید از طریق تولیدکنندگان داخلی و دو واحد خرید خارجی با ارز متقاضی و رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط مجاز است.

2. گواهی تأیید خرید از تولیدکنندگان داخلی برای ثبت سفارش و ورود توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می شود.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور این مصوبه را در تاریخ 93.06.08 برای اجرا به وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: