جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 8 آبان 1393     
مانورهای مناسب در خصوص خروج اضطراری در مترو

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری  شهرداری نیوز؛ مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران ، درخصوص برنامه ريزي براي خروج اضطراري در زمان وقوع حوادث و بحران گفت : بخشي از اقدامات صورت پذيرفته توسط اين شركت در راستاي پيش بيني و اقدام موثر در زمان مواجهه با هر گونه حادثه در مترو است که  نيازمند تخليه و خروج اضطراري مسافران هستیم.

دکتر نایبی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : برگزاري مانورهاي آمادگي و  مقابله با شرايط اضطراري با عناوين؛ " مانور مقابله با عمليات تروريستي انتشار گاز شيميايي در ايستگاه شهيد حقاني در سال 92" ، " مانورانتشار گاز كلر از تاسيسات كلر زني سازمان آبفا به ايستگاه صادقيه در سال 92 "، " مانور تخليه اضطراري مسافري در خط 3 مترو تونل حد فاصل ايستگاه وليعصر(عج) تا ميدان منيريه در سال 93 " ، " تهيه طرح تخليه و خروج اضطراري از ساختمان ستادي و اداري كالج و اميركبير" تا کنون اجرا شده است .

وی در ادامه افزود: همچنین مانورهایی با موضوعات  " تهيه طرح ايجاد سيستم خروج اضطراري و تهويه هوا مطابق با شرايط تونل خط 3 " ، " برگزاري بازديدهای  آشنايي و آمادگي براي سازمان هاي امدادي جهت كسب توانايي لازم براي انجام عمليات مواجهه با شرايط اضطراري و تخليه مصدومان از تونل و ايستگاه هاي مترو" ، "  پيش بيني و برنامه ريزي جهت تهيه تجهيزات و ماشين آلات امداد رساني در شرايط اضطراري با قابليت حركت در تونل ها و سطوح شيب دار" در همین راستا انجام شده است .

نایبی با اشاره به برخی از معضل های اجتماعی همچون وجود دستفروشان به ویژه  در ساعات شلوغي و ازدحام مترو بیان داشت: وجود متکدیان و دست فروشان در شرایطی که قطار در ساعات پیک شلوغی است ، بسيار آزار دهنده است. متاسفانه متكديان و دستفروشان به بهانه استفاده از مترو، پس از ورود به قطارها و گاها به دور از نگاه ماموران اقدام به تكدي گري و دستفروشي کرده  كه در اين خصوص برخورد  قانوني با اين افراد شده و در اختيار پليس مترو، مستقر در ايستگاه ها قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه افزود: شركت بهره برداري مترو، جهت حل معضل حضور دستفروشان در واگن ها  بخصوص واگن مخصوص بانوان  نيازمند همراهي و همكاري مسافران محترم با پرسنل مستقر در ايستگاه ها بوده  كه اين موضوع، آرامش بيشتر و رعايت حريم كليه استفاده كنندگان از اين وسيله حمل ونقل عمومي را به دنبال خواهد داشت.

نایبی یاد آور شد: به نظر مي رسد كه يكي از راه هاي فاصله گرفتن و دور شدن فضاي مترو از اين معضل، عدم خريد كالاهاي نامرغوب و اجناس غير بهداشتي و غير استاندارد دستفروشان توسط مسافران مترو است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت : شایان ذکر است که شركت بهره برداري در خصوص معضل دستفروشي در مترو  اقدامات خوبی انجام داده است که از آن جمله می توان به  " اطلاع رساني توسط راهبران محترم مركز كنترل ايستگاه ها در خصوص مقابله با مقوله دستفروشان و درخواست همكاري توسط مسافران " ، "همكاري با واحد هاي حراست و انتظامات و پليس مترو جهت مقابله با مقوله دستفروشي" ، " تذكر و هدايت دستفروشان به خارج از ايستگاه و يا اتاق انتظامات و پليس مترو " و " عدم اجازه ورود از گيت هاي مسافري " اشاره کرد. 

نایبی در پاسخ به انتقاد برخی از مسافران از راه اندازي اغذيه فروشي در ايستگاه ارم سبز به جهت دود و بوي روغن سوخته ناشي از مواد غذایی  سرخ كردنی گفت : محل غرفه تغيير کرده  و به جنب ديواره كاذب (رو به روي محل كنوني در مجاورت كارگاه) منتقل شده است و غرفه دار نيز موظف شده تا از فن تهويه مناسب جهت انتقال بوي نامطبوع به محوطه كارگاه اقدام کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: