جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 7 آبان 1393     
نرم‌افزار مبارزه با ابولا

ایسنا: توسعه دهندگان نرم‌افزار از ساخت یک نرم افزار موبایلی جدید برای پیدا کردن بیماران مبتلا به ویروس ابولا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نرم افزار براساس سرویس‌های نقشه برای پیدا کردن بیماران ابولا و کمک بهتر به کشورهای شیوع این ویروس در غرب آفریقا ساخته شده است.

شرکت آی بی ام، شرکتهای سازنده تلفن همراه و پزشکان این نرم افزار را با همکاری یکدیگر ساخته‌اند.

این سیستم به افراد در مناطق شیوع این بیماری اجازه می‌دهد تا برای پیگیری مشکلات و وقایع مربوط به این بیماری پیام‌ کوتاه رایگان ارسال کنند و این برنامه نقشه دقیق مکانی که پیام از آنجا ارسال شده نشان می‌دهد.

شرکت آی بی ام اعلام کرد: این برنامه مناطق مشخصی را که در آن موارد مشکوک ابولا رو به افزایش است و همچنین به ملزوماتی نظیر صابون و برق و همچنین جمع آوری سریع‌تر اجساد و دفن آنها احتیاج است، نشان می‌دهد.

این شرکت افزود: این برنامه می‌تواند یک سری نقشه برای پیگیری نیازها و مشکلات ارائه دهد تا پزشکان و دولت‌ها بهتر بتوانند آنها را رفع کنند.

اویی استیوارت - رئیس بخش تحقیقات آی بی ام در قاره آفریقا - گفت: ما لزوم ساخت فوری یک سیستم را حس می‌کردیم که به جوامع تحت تاثیر ابولا این امکان را بدهد تا اطلاعات ارزشمندی درباره نحوه مبارزه با آن را ارائه دهند.

استیوارت گفت: ما با استفاده از فناوری تلفن همراه به آنها امکان رساندن صدا و یک کانال ارتباطی برای انتقال مستقیم تجربیات خودشان را فراهم کرده‌ایم.

براساس تازه ترین آمار سازمان بهداشت جهانی بیش از 10 هزار تن در غرب آفریقا در معرض مستقیم ویروس مرگبار ابولا قرار گرفته اند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: