جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 8 اسفند 1392     
عدم توجه به توسعه ورزش همگانی جامعه را متحمل هزینه های مقابله باآسیب های اجتماعی می کند

به گزارش شهرداری نیوز ، دکتر سید محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نخستین سمپوزیوم علمی ورزش شهروندی از افزایش دو برابری سرانه های ورزشی پایتخت طی 5 سال آینده خبر داد.

دکتر " سیدمحمدهادی ایازی " معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نخستین  سمپوزیوم علمی ورزش شهروندی  که با حضور مدیران تربیت بندی کلانشهرها و مراکز استان ها، اعضای شورای شهر و روسای فدراسیون های ورزشی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: اگر به موضوع ورزش نپردازیم باید جای دیگر برای آن هزینه کنیم و اعتبارات آسیب‌های اجتماعی را افزایش دهیم.

 

وی گفت: یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشور داریم و یکی از مسائل جدی آنها این است که نمی توانند خود را تخلیه کنند. پس هرچقدر در ورزش همگانی هزینه شود کم است.

 

ایازی ادامه داد: باید از ترتیب دهندگان این سمپوزیوم تشکر کرد زیرا ورزش همگانی برای تغییر سبک زندگی مردم یکی از بهترین روش‌هاست.

 

وی افزود: در جلسه ای که اخیرا خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، فرمودند: «15 محور در کوهستان های تهران وجود دارد که برای کوهنوردی به آنجا می روم».

 

ایازی گفت: اگر بتوانیم اماکن و فضاهای ورزشی خوب ایجاد کنیم به مردم ادای دین کرده ایم و اگر این فضاها 2 برابر شود به مطلوب نزدیک شده ایم.

 

معاون شهردار تهران افزود: دوستان حاضر در این سمپوزیوم که از شهرستان آمده اند باید از شوراهای شهر و شهرداریهای خود تاسیس اینگونه اماکن ورزشی را مطالبه کنند.

 

ایازی افزود: ورزش جاذبه های فراوانی دارد که باید از آنها استفاده شود و در این میان از همه مهم‌تر مقوله تفریحات ورزشی است که در مواردی نزدیک به 100 هزار تن جذب این برنامه ها شده اند و به گفته نیروی انتظامی در همان منطقه آمار جرم¬ها بسیار پایین آمده است.

 

وی در پایان خطاب به حاضران در سمپوزیوم گفت: خوشحالیم که روز اول این نشست به سخن گفتن و گوش فرا دادن گذشت و امیدوارم امروز به جمع بندیهای بسیار خوبی برسید.

 

ورزش همگانی جایگاه ویژه ای در بیانات مقام معظم رهبری دارد

 

 محمد آقامیر رییس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: ورزش همگانی مورد توجه ویژه  و عمیق مقام معظم رهبری بوده است.

 محمد آقامیر رییس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: ورزش همگانی مورد توجه ویژه  و عمیق مقام معظم رهبری بوده است.

 

وی ادامه داد: بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری در بخش‌های مختلف سیاست، اقتصاد و اجتماع   قابل تامل و توجه ویژه است ولی بدون شک آنچه از فرمایشات مقام عظمای ولایت در زمینه ورزش همگانی برمی آید با هیچ بخش دیگری قابل مقایسه نیست.

 

رییس سازمان ورزش در این سمپوزیوم که با حضور مدیران تربیت بدنی شهرداری های کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور برگزار شد، با تاکید بر این که ورزش همگانی موجب کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد، تصریح کرد: در حوزه ورزش همگانی راهبردهای اساسی از سوی مقام معظم رهبری ارایه شده است و تصمیم گیران حوزه های فرهنگی و اجتماعی باید بر این اساس، تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. بر این اساس آکادمی ورزش شهروندی سازمان ورزش را بر آن داشت تا با برگزاری سلسله نشست های علمی، در صدد ایجاد راهکارهای عملی برای قرار دادن ورزش در سبد خانوارها باشند.

 

آقامیر تاکید کرد: مقام معظم رهبری در آخرین دیدار با مدیران شهری تهران تاکید فرمودند که اقدامات و کارکردهای پایتخت الگویی برای تمام کشور است.

 

وی ادامه داد: بر این اساس امیدواریم این سمپوزیوم ضمن ایجاد تعامل و ارتباط دوسویه برای انتقال سازنده و موثر، گامی در راستای ارائه الگوهای عملی ورزش شهروندی و تفریحات ورزشی بردارد.

 

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به حضور نمایندگان بیش از 28 استان کشور در این سمپوزیوم اظهار داشت: هر نقطه از ایران با توجه به جغرافیای خاص و دیدگاههای محلی، بومی و اجتماعی همان منطقه، نیازها و فرصتهای مختلفی را می آفریند.

 

آقامیر ادامه داد: این وظیفه ماست که براساس فرهنگ و جغرافیای هر قوم، ورزشهای متناسب را ارائه و آن را به عنوان یک نیاز اساسی در سبد خانوارها قرار دهیم.

 

وی در بخش دیگری گفت: ما در حال حاضر دانشکده‌های تربیت بدنی را داریم که به موضوع ورزش بپردازند ولی جای خالی دیدگاه‌های علمی در عرصه بومی سازی ورزش همگانی به چشم می‌خورد. بر این اساس امیدواریم این برنامه ها، کمکی شایسته به پر کردن خلاءهای موجود داشته باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: