جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 5 آبان 1393     
روشی برای داشتن خوابی راحت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، طبق تحقیقات اخیر این مشکل با راه‌حل‌های ساده قابل درمان است. با رعایت این موارد احتیاج به خوردن قرص‌های خواب که در بعضی موارد فرد به آن عادت می‌کند نیست. با عمل کردن به این موارد می‌توان خوابی راحت و عمیق و بدون ضرر داشت. افراد با داشتن یک برنامه زمانی ثابت می‌توانند اولین گام را برای داشتن خوابی راحت بردارند. یعنی شب‌ها در ساعت معینی بخوابند و صبح‌ها در ساعت معینی بیدار شوند که به این ترتیب چرخه خواب تنظیم می‌شود و بدن به این برنامه عادت می‌کند.

دومین راه برای داشتن یک خواب راحت خوردن غذای سبک است که دارای کالری و چربی کمی باشد و معده را سنگین نکند و حداقل به مدت دو تا سه ساعت قبل از خواب استفاده شود تا بدن بتواند آن ‌را هضم کند و معده هنگام خواب سنگین نباشد. کافئین و دخانیات از عوامل دیگری هستند که به‌شدت خواب را دچار مشکل می‌کنند زیرا این مواد محرک هستند و روی سیستم خواب تاثیر می‌گذارند. استفاده از این محرک‌ها حداکثر باید تا پنج ساعت قبل از خواب قطع شود تا بدن هنگام خواب دچار مشکل نشود.

در طول روز ورزش کنید. داشتن فعالیت جسمی منظم و سبک مانند حداقل 30 دقیقه پیاده‌روی در روز می‌تواند روی خواب شب تاثیر مثبت بگذارد اما باید توجه داشت که این فعالیت‌ها نباید نزدیک خواب انجام شود. دما و محیط خواب نیز باید به‌گونه‌ای باشد که شما در آن احساس راحتی کنید. پوشیدن لباس مناسب و راحت و استفاده از تخت و تشک و بالش مناسب می‌تواند شما را برای داشتن خوابی راحت کمک کند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: