جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 8 اسفند 1392     
جدال و اختلاف در باره علت مرگ عرفات

العالم: " ولادیمیر اویبا " رئیس آژانس پزشکی – بیولوژیکی فدرال روسیه (وابسته به وزارت بهداشت این کشور) روز چهارشنبه گفت که ضرورتی برای تشکیل کمیته جدید با هدف بررسی نمونه های جسد " یاسر عرفات" رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین وجود ندارد.

اتحادیه عرب در ماه دسامبر سال گذشته ، درخواست تشکیل کمیته بین المللی ویژه برای بررسی دوباره نمونه های جسد یاسرعرفات را مطرح کرده بود تا معلوم شود که آیا واقعا وی مسموم شده است یا به مرگ طبیعی فوت کرده است.

اویبا در جمع خبرنگاران گفت " ما دراین کمیته جدید مشارکت نمی کنیم ، دانشمندان و شهروندانی که شناخت زیادی از علم بیولوژی ندارند ، به طور کامل از نتایجی که تیم به آن دست یافت ، راضی هستند.

او افزود :" گروه دانشمندان در جامعه این مساله را درک کرد؛ اما گروه غیردانشمندان که مسائل را از طریق احساسات درک می کنند ، آن را قبول نکردند ، من نمی دانم که بیش از این چه باید بگویم".

آژانس فدرال پزشکی – بیولوژیکی روسیه ، در گزارش سابق خود هم اعلام کرده بود که یاسر عرفات به طور طبیعی فوت کرده است.

پیش از این پزشكان و دانشمندان فرانسوي آذرماه امسال اعلام کرده بودند که، مرگ ياسر عرفات براثر مسمويت نبوده و وي براثر خونريزي مغزي مرده است.

دانشمندان فرانسوي پس از نبش قبر ياسر عرفات وجود پلونيوم را در استخوانهاي وي تشخيص دادند ولي گفتند نمي توانند نتيجه بگيرند كه پلونيوم عرفات را كشته است.

يكسال پس از نبش قبر ياسرعرفات دستگاه قضايي فرانسه گزارش سم شناسي خود درباره اسكلت باقيمانده جسد عرفات را در اختيار وكلاي همسر وي گذاشت.

محققان فرانسوي گفتند نمي توانند تایید کنند که پلونيوم منجر به مرگ عرفات شده است. البته اين مغاير اظهارات آبان ماه دانشمندان سوئيسي است.

گزارش دانشمندان سوئيسي حاكي از وجود پلونيوم در جسد عرفات به ميزان هجده تا سي برابر ميزان معمول بوده است.

سوئيسي ها گفته اند راديولوژيستهاي فرانسوي در آزمايشهاي سال گذشته جسد عرفات حضور نداشتند و نتوانسته اند خاك اطراف قبر عرفات را آزمايش كنند و اين از لحاظ مقايسه ميزان پلونيوم درون اسكلت عرفات بسيار مهم است.

یاسر عرفات در سال ٢٠٠٤ به دنبال بیماری به یک بیمارستان نظامی در فرانسه منتقل شد و در نوامبر آن سال در سن ٧٥ سالگی در همانجا درگذشت.

در آن زمان، به درخواست سهی، بیوه یاسر عرفات، جسد او بدون کالبد شکافی و انجام آزمایش‌هایی برای مشخص کردن علت مرگ، به کرانه باختری رود اردن انتقال یافت و در آرامگاهی در شهر رام‌الله، مقر تشکیلات خودگردان فلسطینی، به خاک سپرده شد.

فلسطینی ها رژیم صهیونیستی را مسئول مرگ یاسر عرفات معرفی می کنند.

مقام های تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرده اند که به تحقیق در باره علت مرگ رهبر فقید سازمان آزادیبخش فلسطین و تشکیلات خودگردان ادامه می دهند.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: