جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 5 آبان 1393     
زن ایرانی‌، سفیر آمریکا در سوئد

ایسنا: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، آزیتا راجی زن ایرانی‌الاصل ساکن آمریکا را به عنوان سفیر جدید این کشور در سوئد معرفی کرده است که انتصاب وی در این سمت باید از سوی مجلس سنا تأیید شود.

بر اساس گزارش شبکه خبری دویچه وله، آزیتا راجی متولد تهران است و تا سن 17 سالگی در ایران بوده و سپس به منظور ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت کرده است.


 
خانم راجی یکی از فعالان اصلی در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود و موفق شد تا بیش از ۳ میلیون دلار برای انتخاب مجدد اوباما به عنوان رئیس جمهور در سال ۲۰۱۲ جمع‌آوری کند. او همچنین در سال ۲۰۰۸ نیز به فعالیت‌های تبلیغاتی اوباما کمک مالی کرده بود.

آزیتا راجی در جریان مبارزات انتخاباتی باراک اوباما در سال ۲۰۱۲، نایب رئیس کمیته مالی تبلیغات وی بود و علاوه‌ بر این از سال ۲۰۰۸ تا کنون در شورای مشورت ملی کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا فعالیت دارد.

وی دارای سوابقی در زمینه تحصیل و زندگی در خاورمیانه، آمریکای لاتین، اروپای غربی و خاور دور است و به چند زبان از جمله فارسی و فرانسوی تسلط دارد.

به گزارش دویچه وله، خانم راجی چهره‌ای شناخته شده در زمینه استراتژی بازرگانی است و پیش‌تر در وال استریت و نیز در سمت معاون شرکت خدمات مالی و بانکداری جی پی مورگان فعالیت داشته است.

انتصاب آزیتا راجی به عنوان سفیر جدید آمریکا در سوئد باید از سوی سنای آمریکا مورد تأیید قرار گیرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: