جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 5 آبان 1393     
عجیب‌ترین ساختمان های چین / تصاویر

ایسنا: شی جیپینگ، رئیس جمهور چین خواستار پایان دادن به جنون ساخت ساختمان‌هایی با معماری عجیب و غیرمنطقی شد چرا که ساخت این بناها طی دهه گذشته در چین فراگیر شده و تبعات اقتصادی و زیبایی‌شناختی زیادی را به این کشور تحمیل کرده‌ است. «جیپینگ» طی سخنانی با انتقاد از این گونه ساخت و سازها با بیان اینکه هنر باید در خدمت مردم باشد، خواستار رعایت مسائل اخلاقی در ساخت و سازها شد.
 
وی می‌گوید: هنر باید مانند طلوع خورشیدی در آسمان آبی و نسیمی بهاری باشد که روح را برانگیخته، قلب را گرما می‌بخشد، بذر ذوق و سلیقه می‌کارد و شیوه‌های طراحی و اجرای غیر قابل قبول و غیرمنطقی را می‌زداید.
 
ظهور ثروتمندان و تجار میلیاردر طی سال‌های اخیر در چین، رشد و توسعه شهری را در این کشور سرعت بخشیده و بستر را برای ورود معماران جاه طلب غربی به چین هموار کرده تا طرح‌های خود از ساختمان‌های رویارویی را در این کشور پیاده و اجرا کنند.
 
به گزارش ایسنا به نقل از گاردین در این گزارش به برخی از معماری‌های غیرعادی و عجیب در چین اشاره می‌کنیم:
 
تخم‌مرغ‌های فضایی :

-مرکز ملی اجرای هنرهای چین

 
 

این ساختمان، مرکز اجرای هنرهای چین است که در شهر پکن بنا شده است. طراح این ساختمان «پل اندرو» معمار فرانسوی است.
 
- بنای کهکشان سوهو

 

 

این پروژه یک مرکز تفریحی، فروشگاهی و اداری است که به سفارش کمپانی «سوهو» چین در پکن طراحی و اجرا شده است. این مرکز با فضایی به وسعت 330 هزار مترمربع توسط «زاها حدید»، معمار مشهور طراحی شده است.
 
-مرکز هنرهای هنان

 

این بنا در مرکز استان هنان توسط یک معمار اوروگوئه‌ای ساکن کانادا به نام «کارلوس آت» طراحی شده است. این بنا تداعی کننده یک ساز بادی باستانی چین است.
 
- جزیره فونیکس (ققنوس)
 


 

هدف از ساخت این جزیره ایجاد یک رقیب چینی برای دوبی بود و این جزیره با شعار رقیب جدی هشتمین عجایب دنیای مدرن ساخته شد. اما کارشناسان می‌گویند جزیره ققنوس نه تنها موفق نبود بلکه اکنون به جزیره ارواح تبدیل شده است و سرمایه گذاران نیز در حال خارج کردن سرمایه‌های خود از آن هستند.
 
- سرای لیندا هایو در پکن
 


 

این ساختمان بنا بر اظهار طراحش از یک ماهی الهام گرفته شد و با دهانی باز آماده بلعیدن بازدیدکنندگانش است.
 
بناهای اشیاء‌نما :
 
- هتل تیانزی در استان هبئی

 
چین از دیرباز به حجاری مجسمه‌های عظیمی بودا در کوهستان‌ها مشهور بوده و طراح این هتل نیز اشتیاق خود را به حفظ این سنت دیرینه‌ نشان داده است. در طراحی نمای این هتلِ 10 طبقه، از خدایان چینی الهام گرفته شده است.
 
- ساختمان تلفن همراه در شهر کانمینگ
 


 

این ساختمان 11 طبقه به شکل یک تلفن همراه طراحی شده که در آن دکمه‌ها حکم پنجره‌های آن‌ را دارند. صفحه نمایش این تلفن همراه نیز در واقع «پنت هاوس» ساختمان محسوب می‌شود. از نکات جالب طراحی این بنا می‌توان به دستی اشاره کرد که از دل زمین بیرون آمده و از پشت این ساختمان را در دست گرفته است.
 
- ساختمان پیانو و ویولون در شهر هواینان

 

این ساختمان در واقع یک بنای تجربی است که در شهر «هواینان» واقع در استان «آن هوی» ساخته شده. طراحی و اجرای این بنا از سوی گروهی از دانشجویان معماری دانشگاه فنی «هفی» چین انجام شده است. دانشجویان رشته موسیقی از فضای این ساختمان برای اجرای موسیقی استفاده می‌کنند. مردم چین از این ساختمان به عنوان رمانتیک ترین بنای کشور یاد می‌کنند.
 
- ساختمان قوری در شهر ووشی

این ساختمان توسط دومین مرد ثروتمند چین «ونگ جیانلین» رئیس گروه املاک «دالیان واندا» ساخته شده است. این ساختمان در 10 طبقه و به رنگ خاک رس ساخته شده است. این ساختمان منعکس کننده فرهنگ نوشیدن چای در چین است.
 
- ساختمان موزه چای

 
اگرچه ساختمان قوری در شهر ووشی بسیار بزرگ است اما در چین نمونه بزرگتر از آن هم وجود دارد. ساختمان موزه چای که در استان جنوبی گوئیژو قرار دارد با ارتفاع 74 متر به عنوان سمبل نوشیدن چای سبز در چین شناخته می‌شود. در مجاورت این قوری عظیم یک ساختمان به شکل فنجان چای نیز بنا شده که اگر می‌شد داخل آن چای ریخت گنجایش آن 28 میلیون لیتر بود.
 
این بنای عظیم، رکورد جهانی بزرگترین بنای قوری شکل را که پیش از این به قوری چای «چستر» تعلق داشت به‌ خود اختصاص داده‌ است.
 
- ساختمان نیلوفر آبی در وجین

 
این بنای عظیم در استان «جیانگ سو» به عنوان یک مرکز نمایشگاهی و همایش‌های جهانی از چند گل نیلوفر آبی غول پیکر تشکیل شده و توسط معماران استرالیایی طراحی و ساخته شده است.
 
- پارک المپیک آن هوی


طرح احداث این دهکده بزرگ المپیک در سال 2011 در چین کلید خورد، در این دهکده المپیک استادیوم‌های هر رشته به شکل همان رشته ورزشی طراحی شده‌اند. مثلا دو استادیوم به شکل توپ فوتبال و بسکتبال و یک استادیوم به شکل توپ و راکت تنیس طراحی شده‌اند.
 
- دروازه‌های عظیم و بناهای دروازه‌ای شکل چین
:
 
علاوه بر ساختمان‌های عجیب تعداد بسیاری نیز دروازه در چین ساخته شده که از آن جمله می‌توان به حلقه زندگی، حلقه گوانجو، هتل شرایتون، دروازه خاور و دفتر تلویزیون سی‌سی‌تی‌وی در پکن اشاره کرد.
 

هتل شرایتون

ساختمان تلویزیون سی‌سی‌تی‌وی


دروازه شرق


حلقه گوانجو


دروازه زندگی




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: