جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 4 آبان 1393     
شهرداری منطقه 22 به هیات های عزاداری کمک می کند

به گزارش گروه مناطق22گانه شهرداری نیوز،مسجد قائم المهدی (عج) منطقه 22 طبق رسمی هر ساله، میزبان برپایی همایش پرچمداران عاشورا با حضور مسئولان و گردانندگان هیئتهای مذهبی بود.

 این برنامه به رسم هر سال بمنظور ایجاد هماهنگی های لازم میان هیئتهای مذهبی برای برگزاری هرچه با شکوهتر ویژه برنامه های ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر برگزار شد.

قاسم مولایی شهردار منطقه 22 که در همایش پرچمداران عاشورا حاضر شده بود، با استقرار در جایگاه سخنران با تاکید بر لزوم هماهنگی برنامه ها بمنظور برگزاری درخور و شایسته مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) گفت: « امیدواریم مدال نوکری حضرت امام حسین (ع) تا قیام قیامت و تا وقتی نفس می کشیم بر سینه ما باقی بماند و از ما گرفته نشود. »

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود افزود: « شهرداری تهران در سالهای اخیر همزمان با نزدیک شدن ماه محرم و فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش، با ارائه مساعدتهایی به هیئتهای مذهبی در این امر مشارکت و همکاری دارد. امسال نیز این برنامه با جدیت بیش از پیش به اجرا در خواهد آمد. »

حجت الاسلام و المسلمین نیک نژاد مدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در بخشی از این همایش با ارائه توضیحاتی در خصوص فلسفه قیام حسینی، بر فعالیت هیئتهای مذهبی و لزوم رعایت نظم و انضباط و توجه به حقوق همسایگان در حین عزاداری، زمان برگزاری مراسم عزاداری و برپایی نماز ظهر عاشورا تاکید و از همکاری و مشارکت شهرداری منطقه 22 با هیئتهای عزاداری طی ماههای محرم و صفر قدردانی کرد.

قرائت زیارت عاشورا، همخوانی تواشیح و ذکر مصیبت امام حسین (ع) توسط یکی از مداحان از جمله بخشای این برنامه بود.

در این همایش افزون بر شهردار منطقه 22 و مدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، معاونان حوزه های مختلف، شهرداران نواحی و شورایاران محله ها، ائمه جماعات، مسئولان و مداحان هیئتهای مذهبی پهنه ی شمال غرب پایتخت همچنین مسئولان کلانتری 141 شهرک گلستان و نمایندگانی از سازمانهای آتش نشانی و ... حضور داشتند.

 

           




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: