جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 4 آبان 1393     
راه اندازی مراکز رشد در مناطق 22 گانه شهر تهران

به گزارش  گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز ؛ مدیر بخش کار آفرینی سازمان رفاه و خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت : با توجه به اهمیت نقش مراکز رشد در شکوفایی و توسعه کار آفرینی ، پرداختن به موضوع راه اندازی مراکز رشد (انکیباتور ها ) از اهمیت ویژه ای برخوردار است . به همین مناسبت و در ادامه راه اندازی اینگونه مراکز برای توسعه کار آفرینی ، قرار است تا آخر سال در تمامی مناطق 22 گانه شهر تهران، مراکز رشد راه اندازی شود.

محمدرضا حجت پور در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت :  هدف از راه اندازی مراکز رشد؛ حمایت از دانشجویان ، صاحبان ایده و متقاضیانی است که در حوزه مدیریت شهری دارای ایده های خلاقانه و نو هستند. در این مراکز که بر اساس پایه های علمی و به شکل دانش بنیان  است ، امکانات مطالعاتی و تحقیقاتی و پژوهشی در اختیار صاحبان فکر قرار داده می شود و در ادامه در جهت ایجاد ارتباط آنها با صنایع ، ارگان ها و سازمان های مختلف تمهیداتی در نظر گرفته می شود.

وی در ادامه افزود: بدین طریق با ایجاد محیطی برای آغاز یک ایده و با کمترین هزینه ، گامی موثر برای خلق راهکارهای رفع مشکلات و معضلات در حوزه مدیریت شهری برداشته می شود.

حجت پور در خصوص ویژگی این مراکز رشد خاطر نشان کرد: این مراکز به مدت 6 ماه تا یک سال در اختیار افراد واجد شرایط قرار می گیرد تا در این زمان با آموزش ها و مشاوره های تخصصی مورد نیاز در زمینه منابع انسانی ، حقوقی ، مالی ، و فنی به نتیجه مورد نظر دست یابند .

وی در ادامه افزود: افراد ذی صلاح و صاحب ایده ای که توانسته باشند در طول مدت مورد نظر در حوزه های مربوطه مجوزهای لازم را دریافت کنند، وارد پارک های علمی و فن آوری می شوند .

حجت پور یاد آور شد : قرار است تا پایان سال تمام مناطق  22 گانه شهرداری تهران از این مراکز رشده بهره مند شوند و نیز دو پارک علم و فناوری در تهران تاسیس خواهد شد. در حال حاضر مناطق 14 و 15 در زمینه مراکز رشد فعال هستند .

مدیر کار آفرینی سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در خصوص نمایشگاه و فروشگاه "دست آفرین" گفت : فروشگاه و نمایشگاه " دست آفرین " به منظور نظارت بیشتر بر کیفیت محصولات تولیدی کار آفرینان و ایجاد برند واحد در جهت کمک به فروش و بازاریابی آنها شروع به کار خواهد کرد.

وی در ادامه افزود : در مرحله نخست با راه اندازی نمایشگاه و فروشگاه دست آفرین ، سازمان ها و مراکز شهرداری ملزم به تهیه اقلام و اجناس مورد نیاز خود برای برگزاری همایش ها و سمینار های خود خواهند شد . 

حجت پور در خاتمه گفت : در همین راستا محصولات و نمونه های کار تولید شده توسط کار آفرینان در نمایشگاه دست آفرین قرار داده شده و بدین ترتیب برای این محصولات بازاریابی خواهد شد.همچنین  محصولات از نظر کیفیت و قیمت مورد ارزیابی کارشناسان سازمان صنایع دستی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای قرار خواهد گرفت .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: