جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 آبان 1393     
عواملی که باعث زانودرد می‌شوند

سلامت نیوز: عضو انجمن جهانی آسیب‌های ورزشی گفت: اضافه وزن و چاقی از عواملی است که باعث زانو درد می‌شود و بهتر است فرد استراحت کند و در صورت نیاز از وسایل کمکی و زانوبند استفاده کند.

آرش شرافت وزیری در گفت‌وگو با فارس در مورد عواملی که زانو درد را افزایش می دهد گفت: وزن بالا و چاقی باعث افزایش فشار روی مفاصل زانو می شود و خطر آرتروز را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: گاهی اختلالات ساختاری در بدن مثل کوتاه بودن یک پا از پای دیگر، انحراف یا صافی زانوها از دیگر عوال موثر در زانودرد است.

عضو انجمن جهانی آسیب‌های ورزشی گفت: نبود انعطاف پذیری در زانو از اصلی ترین دلایل آسیب های زانو است همچنین ماهیچه های ضعیف که نتوانند فشار بدن را تحمل کنند به صورت زانودرد خود را نشان می دهد.

وی ادامه داد: بعضی از انواع ورزش ها مثل اسکی و بسکتبال باعث فشار بیشتر روی زانوها می شود.

شرافت وزیری گفت: برای درمان درد زانو بهتر است فرد استراحت کند و در صورت نیاز از وسایل کمکی و زانوبند استفاده کند و با انجام اقدامات فیزیوتراپی درد زانو را کاهش دهد،گاهی نیز مصرف دارو انجام جراحی نیز پیشنهاد می شود.

عضو انجمن جهانی آسیب‌های ورزشی گفت: انتخاب روش درمانی به شدت درد، نوع مشکل و سن و میزان فعالیت بدنی بستگی دارد.

وی گفت: برای درمان زانو دردی که تازه شروع شده ابتدا باید استراحت کرد و از انجام فعالیت هایی که درد را بیشتر می کند، اجتناب کرد.همچنین می توان از کمپرس یخ استفاده کرد و تا جایی که می توان، زانو را بالا نگه داشت تا ورم آن کاهش یابد.

شرافت وزیری افزود: از نوارها و باندهای طبی برای بستن زانو می توان استفاده کرد چون به کاهش ورم کمک می کند به هنگام خواب نیز می توان یک بالش زیر زانو قرار داد.

وی برای پیشگیری از زانو درد توصیه کرد: کاهش وزن و سعی در حفظ تناسب اندام،انجام نرمش قبل از ورزش،

اجتناب از دویدن رو به پایین تپه ها و سراشیبی و به جای آن راه رفتن، انجام ورزشهای دوچرخه سواری، شنا و استفاده از کفی مخصوص کفش در صورت صاف بودن پا از مواردی است که با رعایت آن می توان از زانودرد پیشگیری کرد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: