جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 آبان 1393     
دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی وخدمات شهری یکشنبه افتتاح می شود

به گزارش گروه حمل ونقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،دوازدهمین نمایشگاه بین المللی «حمل و نقل عمومی و خدمات شهری» طی مراسم ویژه ای با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صبح روز یک شنبه چهارم آبان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح می شود.

در این نمایشگاه ده ها شرکت داخلی و خارجی در متراژی بالغ بر 20 هزار متر مربع حضور داشته و با ارائه دست آوردها و معرفی پروژه‌ها و فرصت های سرمایه گذاری، قابلیت ها، امکانات و فعالیت های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند.

بر اساس این گزارش، مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این نمایشگاه با توجه به حضور مراکز علمی و تحقیقاتی، مشاوران و شرکت های برجسته داخلی و خارجی و سازمان های دولتی و غیر دولتی فعال، به عنوان فرصتی جهت آشنایی با آخرین دست آوردها، تکنولوژی ها و دانش فنی روز دنیا، حضور مؤثر دارد.

در این ارتباط معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که «دوازدهمین نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری» در حالی برگزار می شود که توسعه حمل و نقل شهری پاک و پایدار در دستور کار مدیریت شهری تهران قرار دارد، گفت: بر این اساس «حمل و نقل انسان محور» در مقابل «حمل و نقل خودرو محور» از سیاست های اصلی شهرداری تهران است.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به این که تهران، در سال های اخیر با تغییرات زیربنایی بسیاری رو به رو شده که در این میان تحول در رفت و آمدهای شهری از سهم بالایی برخوردار بوده، اظهار کرد: سریع ترین مسیر پایان بخشیدن به جدال نابرابر انسان و خودرو در شهری که به محل جولان وسایل نقلیه دو چرخ و چهار چرخ تبدیل شده، «حمل و نقل انسان محور» است.

وی با بیان این که زیر ساخت های شهر به جای این که در خدمت شهروندان باشند، در خدمت وسایل نقلیه موتوری قرار داشتند، تصریح کرد: در جهت پایان بخشیدن به این ماجرا، «گسترش حمل و نقل عمومی» با دو سرفصل توسعه شبکه مترو و افزایش خطوط بی آر تی و «گسترش حمل و نقل غیر موتوری» با دو سرفصل توسعه شبکه پیاده راهی و افزایش خطوط ویژه دوچرخه سواری در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که مدیریت شهری در سال های اخیر از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران به عنوان مجموعه ای آموزش مدار، پژوهش پایه و دانش بنیان، تحقق توسعه شهری را بر اساس سه عنصر آموزش، پژوهش و دانش استوار نموده و حمل و نقل شهری به جایی رسیده که امروز در آن هستیم.

گفتنی است «دوازدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری» که تا هفتم آبان ماه ادامه خواهد داشت، صبح روز یک شنبه چهارم آبان طی مراسمی ویژه‌ای در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح خواهد شد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: