جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 آبان 1393     
ساماندهی پل های عابر پیاده

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره دلایل تدوین دستورالعمل لازم برای استانداردسازی آب نماها گفت: عنصر آب در زیباسازی شهر از همیت بسیاری برخوردار است. ما معتقدیم حضور آب در شهر می تواند شادابی، طراوت و زندگی را برای شهروندان به ارمغان بیاورد اما چگونگی استفاده از آب در شهر  بسیار مهم است.

جمال کامیاب افزود: گاهی در شهر با آب نماهایی رو به رو می شویم که از لحاظ ضوابط فنی، تاسیساتی و به خصوص در بحث نگهداشت دچار مشکل هستند. عدم رعایت برخی از ضوابط  در ساخت آب نماها موجب شده است تا آب نماها بعد از مدت کوتاهی از کار بیفتند و به زایده شهری تبدیل شوند که نه تنها حضور آب را در این آب نماها نمی بینیم، بلکه خود سازه تبدیل به عنصری می شود که زیبایی شهر را مخدوش می کند.

او در ادامه با اشاره به کلیات دستورالعمل استانداردسازی آب نماها عنوان کرد: بر اساس این دستور العمل، استاندارد های لازم برای جانمایی آب نماها مشخص شده است. ثانیاً، طبق دستورالعمل، قوانین فنی لازم برای نصب آب نماها مورد توجه قرار گرفته است. در واقع، استاندارد های تاسیساتی لازم برای افزایش عمر مفید آب نماها از موراد مهم تدوین دستورالعمل است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: بحث نگهداری و بهداشت آب نماها از دیگر مواردی است که مورد توجه ما قرار گرفته است تا آب نما ها که می توانند در سیما و منظر شهری تاثیر مثبتی داشته باشند به زایده شهری تبدیل نشوند.

کامیاب در پایان با اشاره به مصوبه سامان دهی پل های عابر پیاده بیان کرد: طبق مصوبه اخیر سازمان زیبا سازی بخش قابل توجهی از پل ها به ویژه پل های مکانیزه سامان دهی و ایمن سازی می شوند. امیدواریم تا دو ماه آینده شاهد آن باشیم که تمام پل های عابر پیاده سطح شهر از وضعیت استاندارد و فنی مناسبی برخوردار شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: