جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 7 اسفند 1392     
نخست وزیر هلند هر روز با دوچرخه سرکار می­رود

به گزارش شهرداری نیوز ،یک استاد هلندی ترافیک در دیدار با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه «سیزدهمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک» که در تهران برگزار می­شود، دیدار از کشورمان را فرصتی بسیار عالی دانست و گفت:  از این فرصت علاوه بر دیدن تهران، برای دیدار از اصفهان و کاشان نیز استفاده می­کنم.

دکتر برت وان وی (Bert Van Wee ) استاد حمل نقل و ترفیک از کشور هلند برای حضور در کنفرانس مهندسی ترافیک و ایراد سخنرانی و برگزاری یک کارگاه آموزشی در این کنفرانس به همراه همسرش به تهران سفر کرده، افزود: یکی از وسایل بسیار رایج حمل و نقل در هلند دوچرخه است، چنان­چه نخست وزیر هلند نیز هر روز با دوچرخه سر کار می­رود.

وی در دیدار با معاون شهردار تهران در حاشیه کنفراس مهندسی ترافیک با اشاره به این که در هلند از کودکان تا سالمندان از جمله خود وی و بسیاری از دانشجویانش با دوچرخه رفت و آمد می­کنند، تأکید کرد: آیا وزراء و دیگر مسئولان کشور شما هم با دوچرخه سر کار می­روند؟

معاون شهردار تهران در پاسخ به وی، با توضیح این که آلودگی هوای تهران و شرایط توپوگرافیکی و وضعیت جغرافیایی، شیب تهران و وسعت این کلان شهر و نیز موضوع ایمنی دوچرخه­سواران، استفاده از دوچرخه را حتی برای مردم عادی نیز دشوار نموده، اعلام کرد: یکی از مشکلات تهران استفاده افراطی از خودروی شخصی است و از این رو توسعه مترو از 152 کیلومتر به 300 کیلومتر را در برنامه­ 5 ساله شهرداری تهران در دستور کار قرار خود داده­ایم.

دکتر وان وی با بیان این که در این صورت شبکه متروی تهران به یکی از بزرگ­ترین شبکه­های مترو در جهان تبدیل می­شود، گفت: سیاست مدیریت شهری تهران برای توسعه مترو هم­زمان با گسترش پیاده­روی و دوچرخه­سواری، ایده بسیار خوبی است و اولین نتیجه آن کاهش آلودگی هواست.

معاون شهردار تهران در پایان این دیدار از هلند به عنوان کشور گل­های رنگارنگ، آسیاب­های بادی و دوچرخه­های فراوان نام برد و با آرزوی اقامت خوش برای این استاد هلندی و همسرش در کشورمان، خاطرنشان کرد: امیدواریم در تهران نیز همچون شهرهای هلند، روزی شاهد استفاده گسترده از دوچرخه از سوی شهروندان باشیم.  

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: