جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 30 مهر 1393     
تشدید نظارت فیزیکی و هوشمند بر خدمت رسانی تاکسی ها

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،همزمان با نخستین بارش جدی پاییزی در پایتخت، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از تشدید نظارت فیزیکی و هوشمند تاکسی ها در آستانه فصل سرما خبر داد.

 مهدی اسماعیل بیگی معاون نظارت بر امور مناطق این سازمان از نظارت چندجانبه بر تاکسی ها در روزهای بارانی و برفی خبر داد و افزود: همزمان با آغاز فصل بارش ، نظارت بر تاکسی ها هم از طریق سیستم کنترل و نظارت هوشمند و هم از طریق گشت فیزیکی صورت می گیرد.

اسماعیل بیگی دوربین های مکانیزه وآنتن های RFID موجود در میادین اصلی و پایانه های تاکسی را به عنوان ابزارهای شناسایی و نظارت بر تاکسی ها معرفی و خاطرنشان کرد: این در حالیست که تاکسی های گشت سازمان تاکسیرانی نیز به صورت فیزیکی در میادین اصلی و نقاط پرتردد و دارای ترافیک بر خدمت رسانی مطلوب تاکسی ها نظارت می کنند.

وی در پاسخ به سوالی دررابطه با علت کاهش تعداد تاکسی های خطی و کمبود تاکسی ها در خطوط در روزهای بارانی و برفی تصریح کرد: درواقع به علت سنگین شدن ترافیک و کند شدن حرکت تاکسی ها ، با کاهش سرعت خدمات دهی تاکسی ها مواجه می شویم و این به ظاهر حاکی از کاهش تعداد تاکسی هاست.

معاون سازمان تاکسیرانی افزود: باید برای رفع این مساله اگر سرعت حرکت تاکسی ها در خط به یک سوم کاهش یافته است تعداد تاکسی های آن خط را به سه برابر افزایش دهیم تا این کاهش سرعت محسوس نباشد که عملا امکان جامه عمل پوشاندن به آن برای همه خطوط وجود ندارد، و چه بسا برای خطوطی که اصلی هستند و نقاط کلیدی شهر را به یکدیگر وصل می کنند با تزریق ون های ویژه این کمبود جبران می شود.

اسماعیل بیگی در ادامه از تمامی شهروندان خواست که در صورتیکه تاکسی در روزهای برفی و بارانی که شهر نیاز بیشتری به خدمت رسانی مطلوب دارد از خطوط خود خارج شده و در خط دیگری اقدام به مسافرگیری دربستی کرده است به 1888 گزارش دهند . به گفته ی وی تاکسیرانانی که چنین تخلفاتی داشته باشند به هیات انضباطی ارجاع داده می شوند و در هیات انضباطی به تخلف آنها رسیدگی می شود.

این در حالیست که مرکز کنترل و نظارت هوشمند تاکسیرانی به طور شبانه روزی وظیفه نظارت بر عملکرد مطلوب تاکسی ها در تمامی معابر شهر تهران را برعهده دارد و تخلف تاکسیرانان را ثبت می کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: