جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 6 اسفند 1392     
نیازمند افزایش مشارکت شهروندان در اداره امور شهر هستیم

به گزارش شهرداری نیوز ، مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران با اشاره به روند رو به رشد افزایش درامد های پایدار شهر تهران ، گفت: همیاری و مشارکت شهروندان در اداره امور شهر از اولویت هایی است که امروز بیش از پیش در شهر تهران نیازمند آن هستیم.

مهدی رزمی در مراسم هفتمین جشن خوش حسابی شهرداری تهران افزود: از سال 1362 به بعد شهرداری ها خودکفا شده و از بودجه عمومی کل کشور مگر در مواردی نادر و بسیار اندک همچون بخش حمل و نقل عمومی، استفاده نمی کنند پس درآمدها و منابع شهرداری ها تحت عنوان عوارض بهای خدمات از شهروندان اخذ و در بخش های مختلف صرف توسعه و عمران و آبادانی شهرها میگردد لذا مشارکت و پرداخت به موقع عوارض و بهای خدمات تاثیر مستقیم در کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده از سوی شهرداری خواهد داشت.

 

 وی افزود: در این بین هر چقدر درآمدهای پایدار( تداوم پذیری- ثبات- قابلیت اتکاپذیری بالا- انعطاف) باشد مدیریت شهری با اطمینان بیشتری میتواند برنامه ریزی داشته باشد. لذا شهرداری تهران از سال 86 با تصویب طرح جامع درآمدهای پایدار که توسط شورای محترم اسلامی شهر تهران به تصویب رسید، برنامه هایی را جهت پایدار نمودن درآمدها به منظور افزایش سالانه 5درصد سهم درآمدهای پایدار، انجام داد، بطوریکه سهم وصولی درآمدهای پایدار در بخش نقدی از 12درصد در سال 1385 به نزدیک 40درصد در حال حاضر رسیده است.

 

رزمی تاکید کرد: یکی از برنامه ها و اقدامات شهرداری در راستای طرح مذکور و با تاکید بر فرهنگ سازی و مشارکت شهروندان در پرداخت به موقع عوارض بود ، برگزاری جشن خوش حسابی است د که ما بسیار خرسندیم که هفتمین جشن خوش حسابی پرداخت کنندگان عوارض و بهای خدمات و خوش حسابان تهرانی را در تاریخ 4 اسفند ماه و با حضور شهروندان محترم برگزار می کنیم.

 

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران تصریح کرد: در سال جاری قبوض کلیه املاک مسکونی و غیر مسکونی (2700000 فیش) تهیه و در راستای برون سپاری فعالیتها همچون سال گذشته ، توزیع قبوض از طریق شرکت پست و با نظارت شهرداری تهران انجام گرفت.

 

وی افزود: با توجه به اینکه آیین خوش حسابی در فرهنگ ماهمواره مورد تاکید بوده ، در این راستا به جهت توسعه فرهنگ خوش حسابی به عنوان باور شهرنشینی و به منظور تقدیر و سپاسگزاری از شهروندان خوش حساب و شهروندان محترمی که تا پانزدهم دیماه عوارض نوسازی ، کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند خود را به صورت کامل پرداخت نمودند در جشن خوش حسابی شرکت داشتند ، بطوریکه در مجموع بیش از 1280000 قبض توسط شهروندان تهرانی پرداخت و در قرعه کشی حضور داشتند . که حاصل این قبوض ، درآمد پایدار 200 میلیارد تومانی برای شهرداری تهران بوده است .

 

به گفته مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران ، در راستای تحقق شهر الکترونیک شهرداری تهران ، امسال نیز سیاست تشویقی محاسبه سه برابری امتیاز جهت پرداخت کنندگان غیر حضوری عوارض با استفاده از درگاههای اینترنتی ، تلفنبانک ، همراه بانک و... در نظر گرفته شد که آمارها نشانگر افزایش استقبال شهروندان از درگاه های مکانیزه است بطوریکه در سال جاری حدود 64 درصد از شهروندان قبوض خود را بصورت غیر حضوری پرداخت کرده اند.

 

رزمی اظهارداشت: لذا شهرداری تهران نیز به منظور سپاسگزاری از خوش حسابان تهرانی ، علاوه بر 10درصد جایزه خوش حسابی در مبلغ پرداختی عوارض ، تعداد 2025 جایزه که از مجموع دو عدد نمادین 1888 و 137 است ، به ارزش پانزده میلیارد و ششصد میلیون ریال پیش بینی شد ، که به قید قرعه و در مراسم ویژه ای که در روز 9 بهمن ماه با حضور نماینده محترم صدا و سیما و سایر واحدهای نظارتی برگزار و از طریق رسانه های جمعی و رادیو تهران به صورت مستقیم به سمع و نظر شهروندان تهرانی رسیده 2025 برنده خوش حساب جوایزی چون کمک هزینه های تامین مسکن  ، خرید خودرو ، سفر حج عمره ، سفر به عتبات عالیات و تحصیل  ، خرید لوازم خانگی ایرانی ، کارت ورزشی و مترو تعیین شد.

 

رزمی خاطرنشان کرد: امید است با مشارکت همه جانبه شهروندان در پرداخت عوارض و بهای خدمات شهری و توسعه درآمدهای پایدار شهرداری ، ضمن داشتن شهری پویا و زیبا ، تهران را همواره در مسیر پیشرفت ، عدالت و توسعه پایدار نظاره گر باشیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: