جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 6 اسفند 1392     
دعوت وزیر امورخارجه سنگاپور از شهردار تهران برای شرکت در اجلاس شهرداران کلان شهرهای جهان

به گزارش شهرداری نیوز ، «کی شانموگام»، وزیر امورخارجه و قانون سنگاپور که در راس هیئتی وارد تهران شده و با تنی چند از مقام های ایرانی دیدار داشته است، پیش از سفر به اصفهان با حضور در دفتر شهردار تهران با دکتر قالیباف دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به اینکه این نخستین سفرش به ایران و تهران است، اقدامات ارزشمند شهرداری تهران در دوره مدیریت دکتر قالیباف را ستود و گفت: من از قبل اطلاعات بسیاری را درباره تهران از طریق رسانه ها، دوستان و مطالعات شنیده بودم و جدای اطلاعاتی که رسانه های غربی درباره ایران می دهند که اغلب نادرست است، بنده اطلاعات بسیاری راجع به تاریخ ایران دارم.

 

شانموگام ادامه داد: از زمانی که وارد تهران شدم بسیار تحت تاثیر قرار گرفته ام. اقدامات مدیریت شهری در راستای ارائه خدمات به شهروندان مثل احداث تونل های شهری، بزرگراه ها و اقدامات توسعه ای بسیار ارزشمند است. البته با توجه به اینکه بنده هم از یک محیط شهری آمده ام کاملا واقف هستم که انجام چنین کارهایی در شهرهای بزرگ و پرجمعیت چقدر کار سخت و دشواری است.

 

وزیر امورخارجه و قانون سنگاپور در ادامه به اجلاس شهرداران کلان شهرهای جهان که خردادماه سال آینده در سنگاپور برگزار می شود اشاره کرد و با دعوت از شهردار تهران برای حضور در این اجلاس گفت: در این اجلاس پیرامون موضوعاتی چون آب، منابع آبی و اقدامات دوره ای بحث و تبادل نظر می شود.

 

شانموگام همچنین در بخش دیگری از سخنانش به معضل ترافیک در شهرهای بزرگ اشاره کرد و گفت: برای حل این معضل راه حلی اندیشیده ایم که البته ممکن است این راه حل به ذائقه برخی خوش نیاید. ولی ما جمعیت خودروها را کنترل می کنیم به طوری که برای مثال باید هرسال فقط 10 هزار خودرو وارد شهر شود. کسانی که قصد خرید خودرو دارند باید مجوز این کار را داشته باشند و این مجوز هم از طریق مزایده در اختیار برندگان قرار می گیرد.

 

وی در پایان هم از میهمان نوازی مجموعه شهرداری تهران و مردم ایران قدردانی کرد.

 

بر اساس این گزارش شهردار تهران نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به وزیر امورخارجه و قانون سنگاپور از دعوتش برای حضور در اجلاس شهرداران کلان شهرهای جهان تشکر کرد و پیشنهاد داد تا در بخش جانبی این اجلاس بزرگ، اجلاس شهرداران آسیایی هم برگزار شود تا ضمن استفاده کلان شهرهای آسیایی از تجربیات شهرهای جهان، این شهرها هم از نزدیک با مشکلات هم آشنا شده و همکاری هایی را داشته باشند.

 

ویزر امور خارجه و قانون سنگاپور هم اعلام کرد که این صحبت انجام شده تا شهرداران کلان شهرهای آسیایی هم در این اجلاس جهانی گرد هم آیند ولی هنوز نهایی نشده است.

 

دکتر قالیباف هم با بیان اینکه همه ما نیازمند هماهنگی های جهانی هستیم، تصریح کرد: در کنار هماهنگی های جهانی، هماهنگی قاره ای هم می تواند کمک شایانی به توسعه شهرهای آسیایی کند.

 

شهردار تهران در ادامه با اشاره به راه حل سنگاپوری ها برای حل معضل ترافیک گفت: ممکن است هر روشی در هر شهری امکان پذیر نباشد. حتما باید برای ورود خودروهای جدید به شهر محدودیت ایجاد کرد اما چگونگی این محدودیت ها تفاوت دارد.

 

وی با اشاره به جمعیت زیاد شهر تهران که در روزها به 12 میلیون نفر هم می رسد، گفت: یکی از دغدغه های همیشگی ما بحث حمل و نقل عمومی و حل معضل ترافیک است. ضمن اینکه شهر ما کمبود باران هم دارد و شرایط جغرافیایی آن هم متفاوت است به طوری که شمال شهر تهران به کوه متصل است و جنوب آن به بیابان ها. ما در مواقعی از سال حتی 4 فصل را هم در کنار هم داریم. برای مثال در هفته هایی از سال برخی در شمال شهر در هوای سرد به اسکی می روند و در جنوب هم افرادی در هوای گرمتر مشغول کشاورزی هستند.

 

دکتر قالیباف ادامه داد: قبل از انقلاب در تهران زیرساخت ها تکمیل نبود ولی در این سال ها این زیرساخت ها با روند پرسرعتی در حال تکمیل است.

 

شهردار تهران همچنین به اظهارات وزیر خارجه و قانون سنگاپور مبنی بر ارائه اطلاعات نادرست از سوی رسانه های غربی درباره تهران و ایران اظهار داشت: رسانه های غربی صداقت در بیان ندارند. البته ممکن است در حوزه حقوق بشر، حوزه امنیتی و دیگر حوزه ها هم اطلاعات غلطی درباره ایران منتقل کنند. ما آسیایی ها باید تلاش کنیم تا تحت تاثیر اطلاعات و جریانات غیرواقعی قرار نگیریم.

 

وی همچنین به وزیر امورخارجه و قانون سنگاپور پیشنهاد تا علاوه بر بازدید از تهران و اصفهان، سفری هم به مشهد مقدس داشته باشند تا قضاوتشان راجع به ایران کامل تر شوند. زیرا این سه شهر سه نمای مختلف از ایران و فرهنگ این مرز و بوم به هر گردشگری می دهد.

 

بر اساس این گزارش، طرفین در پایان این دیدار و گفت و گو بر همکاری های بیشتر میان شهرهای دو کشور و انتقال تجربیات تاکید کردند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: