جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 31 ارديبهشت 1396     
اپلیکیشن کارپینو تنها اپلیکیشن دارای مجوز از شهرداری است

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛معاون برنامه ریزی تاکسیرانی شهر تهران گفت:کارپینو تنها اپلیکیشن دارای مجوز از شهرداری تهران است و سلامت و ایمنی خودروها موردتایید است.

رضا قاضی معاون برنامه ریزی تاکسیرانی شهر تهران بابیان اینکه اپلیکیشن های مختلفی به منظور ارائه خدمات به مسافران در شهر فعالیت دارند اظهار کرد :اگرچه اپلیکیشن های مختلفی در شهر فعالیت دارند اما کارپینو تنها اپلیکیشن مجازی است که از معاونت حمل و نفل و ترافیک شهرداری تهران و تاکسیرانی مجوز گرفته است.

وی افزود:مجوز اپلیکیشن های دیگر مورد تایید شهرداری نیست چرا که ارائه خدمات حمل و نقل درون شهری براساس ماده 9 قانون توسعه حمل و نقل بر عهده شهرداری است و معاونت حمل و نقل باید مجوز های لازم را ارائه بدهد که در حال حاضر تنها کارپینو دارای این مجوز است.

قاضی با اشاره به اهمیت دریافت مجوز ازمعاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد:راننده آموزش دیده، خودوری استاندارد و بیمه تمام سرنشینان ازمزایای اپلیکیشن کارپینو و دارای مجوز از معاونت حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران است که دراپلیکیشن های فاقد مجوز از حمل و نقل و ترافیک شاهد آن نیستیم و در صورت وقوع تصادف تنها تعدادی از سرنشینان می توانند هزینه های خود را دریافت کنند چرا که دارای بیمه سرنشین به طور کامل نیستند.

معاون برنامه ریزی تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه از سلامت خودروهای اپلیکیشن های دیگر نمی توان اطمینان داشت بیان کرد:استاندارد خودروهای زیر نظر شهرداری مورد تایید است چرا که شهرداری بر معاینه فنی و ایمنی آن ها نظارت دارد و اگر ایمنی و استانداردهای لازم را نداشته باشند ازتردد آن ها جلو گیری می شود این در حالی است که اطمینان از ایمنی خودرو دراپلیکیشن های دیگر وجود ندارد.

قاضی تاکید کرد :شهرداری آیین نامه انضباطی مصوبه شورای شهر را برای کارپینو دارد و براساس آن با هر تخلفی برخورد می کند این در حالی است که اپلیکیشن های دیگر به صراحت اعلام می کنند که تضمینی برای سفر ندارند و در صورت وقوع اتفاق تنها راننده باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه به خودروهای بدون کیفیت درکارپینو اجازه فعالیت نداده ایم ادامه داد:خودروهای سمند ، پژو،تویوتا و هیوندا در کارپینو فعال هستند والبته قیمت های آن ها با اپلیکیشن های دیگر قابل رقابت است و برای شهروندان صرفه اقتصادی دارد.

قاضی گفت : تاکسی های ویژه بانوان با راننده خانم برای رفاه حال بانوان درکارپینو درنظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر فعالیت 5 هزار 800 دستگاه تاکسی درکارپینو عنوان کرد:12 هزار و 500 تاکسی در نظر گرفته شده که پس از آموزش های لازم درسیستم فعال می شوند و ممکن است براساس نیاز این رقم افزایش پیدا کند.

قاضی تاکید کرد :شهرداری با راه اندازی این سیستم امنیت جانی ومالی شهروندان را تضمین کرده، تا شهروندان تقاضایی برای اپلیکیشن های جانبی نداشته باشند و توسعه آن درگرو استقبال و تقاضای شهروندان برا ارتقای سیستم های استاندارد است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: