جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 ارديبهشت 1396     
احداث و بهره‌برداری از سیستم مدیریت بهینه پسماند پزشکی شهر تهران در آینده‌ای نزدیک

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛بر اساس اعلام قائم مقام حوزه خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و سرپرست سازمان مدیریت پسماند، شرکت تعاونی شهریار و شرکت CMTS هلند به عنوان شریک خارجی آن، پس از بررسی پیشنهادات فراخوان سرمایه‌گذاری احداث و بهره‌برداری از سیستم مدیریت بهینه پسماند پزشکی شهر تهران برنده این فراخوان گردیدند.

 

دکتر منصور باقرصاد با بیان این که نحوه مدیریت پسماندهای پزشکی ارتباط مستقیم با سلامت و بهداشت عمومی جامعه دارد، تصریح کرد: پس از طی انجام مقدمات کارشناسی توسط مجموعه و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری تهران، سازمان نسبت به برگزاری فراخوان عمومی در خصوص انتخاب مناسب‌ترین و بهترین سیستم‌های امحاکننده با سرمایه‌گذاری 100 درصد بخش خصوصی اقدام نمود که هلدینگ شهریار توانست نظر کارشناسان را در این زمینه جلب کند.

وی با اشاره به این که براساس توصیه سازمان جهانی بهداشت WHO یکی از مهمترین و مناسب‌ترین راهکارها برای امحا اصولی پسماندهای پزشکی، استفاده از زباله‌سوزهای استاندارد است، یاداور شد: براساس این فراخوان، از اواسط سال جاری شاهد اجرایی شدن مدیریت بهینه و منطبق بر استانداردهای روز جهان در این حوزه توسط شرکت‌های مذکور خواهیم بود.

وی افزود: در این طرح پیش بینی شده است که پسماندهای پزشکی در مخازن خاصی ذخیره‌سازی و سپس توسط خودروهای ویژه، جمع‌آوری شده و سرانجام در سیستم زباله‌سوز استاندارد، امحا خواهند شد.

دکتر باقرصاد در پایان با تاکید بر اجرای این طرح در آینده‌ای نه چندان دور، گفت: امید است به زودی شاهد ساماندهی این مهم در عصر حاضر که به یکی از معضلات مهم مدیریت شهری تهران مبدل شده، باشیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: