جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 ارديبهشت 1396     
عدم کارشناسی نرخ پیشنهادی کرایه حمل و نقل عمومی

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز؛مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: نرخ پیشنهادی افزایش کرایه از سوی شوراهای شهر در استان های مختلف بر حسب شرایط اقتصادی تعیین می گردد و مورد تایید فرمانداری ها قرار می گیرد.

 

مسعود طبیبی افزود: بلاتکلیفی وضعیت نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی شهر تهران و سایر کلانشهرها را نباید به عنوان مسئله ای سیاسی تلقی کرد و عدم تعیین نرخ کرایه و مورد تایید قرار گرفتن آن در فرمانداری ها ناشی از کارشناسانه نبودن نرخ پیشنهادی است بنابراین در صورتی که نرخ کرایه ها بر حسب شرایط و بر طبق اصول افزایش یابند به طور قطع دیگر شاهد بلاتکلیفی در تعیین نرخ کرایه ها نخواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تصریح کرد: مصوبه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری که مورد تایید مجلس شورای اسلامی قرار گرفته شامل تاکسی های فرسوده کلانشهرها نیز می شود البته جایگزینی ناوگان تاکسیرانی از چندین ماه پیش آغاز شده و در حال انجام است.

وی اظهار داشت: با توجه به موفقیت شهرداری در نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اهمیت لایحه هوای پاک ضرورت دارد مجلس و دولت تسهیلات ویژه تری به نوسازی ناوگان اختصاص دهند.

طبیبی در پایان اذعان داشت: ارائه تسهیلات نوسازی تاکسی های فرسوده در ابتدا به موانعی (همچون عدم همکاری بانک ها) مواجه بود ولی با اتخاذ تدابیری همچون الزام بیمه بدنه برای تاکسی ها و صدور بیمه نامه ایران برای این خودروها، بانک ها از بازپرداخت مطالبات خود از سوی متقاضیان اطمینان خاطر یافتند و همکاری بیشتری در این زمینه دارند البته با صدور بیمه نامه ایران متقاضیان می توانند از سود مشارکت ناشی از صدور بیمه نامه بهره مند شوند و از تسهیلات طرح استفاده نمایند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: